Rabu, 28 Januari 2009

Roti Nasi

Seronok plak buat roti nasi ni, lembut dan gebu jer. Tapi peringkat permulaan tu, doh dia lembik sikit. Betul ke kengkawan? Apasal jadi macam tu ek? Itu yg leceh sikit, tapi bila dh naik, dh masak, sedap la plak.


Kali ni terlupa plak nk letak inti kat dalam tu. Jadilah plain jer. Ni breakfast pagi ni. Untuk anak2, belah dua, letak tuna, sayur dan mayo.
Tengahari kang, boleh makan ngan aiskrim plak...jadilah Aiskrim Roti. Gerenti laku.

4 corat coret:

hana berkata...

noorma...adunan nih mmg lembik! kalau noorma buat len kali jgn abihkan air tuh...hana buat kurangkan skett jerk! sbb klu keras sgt pon nnti tak lembut rotinyer.. so pandai2 la adjust pasni asal tk lekat kat tgn..ataupon leh taburkan tpg skit kat papan canai masa uli..

KakChik berkata...

Assalamualaikum Noorma.
Comel-comel je rotinya. Geram tengok. Sedap tu kalau cicah air teh panas.
Memang betul dia lembik sikit. KakChik selalunya masukkan air sikit je. Tapi kan, bila dah siap uli, dohnya lembut sesangat kan. Agaknya sebab tu rotinya gebu je.

Noorma berkata...

Hana, kak chik, time kasih atas panduan berguna tu. Insyaalah lepas ni leh cuba kaedah Hana ngan kak chik tu

Sheikh berkata...

adusss sedapnya sizzling mee tuuu !!!

emmmm !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...