Rabu, 21 Januari 2009

Fettuchini Carbonara

Beberapa minggu sudah, kawan 2 aku datang rumah, dan kami bercerita pasal pasta. Kata diorang, sos putih pasta keluaran Prego tu sedap.Aku memang tak pernah makan lagi. Selalu tu buat sendiri jer.
Lepas tu, tengok plak iklan Prego kat tv tu, punyalah berselera orang tu makan pasta sos putih ni, so aku pun belilah, Sos Prego, tin warna biru(maklumlah, umah dekat dengan Giant dan Jusco, laju jer lah aku pegi)...
baca kat situ, dia guna fettuchini bayam la plak. Mungkin sedap kot, aku pun carilah plak fettuchini. Dapat.
Baca lagi, resepi tu guna beef bacon la plak. Pergi ke bahagian frozen, hanya jumpa chicken. Takpelah, janji sume tu halal. Dan sos prego tu pun halal yer, aku dh berpuluh kali baca kat kandungan tin tu, sah ada cop halal dari Malaysia dan takde sebarang ramuan dari daging. Takut jugak kan ada satu kes Prego tu dulu.

Bila balik, aku pun laju jer lah bukak tin prego tu, nk tau sangat apa rasanya. Dan bila bukak..fuh,,,hampeh..rasanya sebijik sedebak dengan rasa mushroom sup cambell tu. Takpelah, benda dh bukak, masak jer lah...
Bila dh siap, kami sekeluarga pun makanlah... si Farisya cakap sedap "macam rasa sup cendawan tu lah mama" Aku diam jer, kalo macam nilah rasa, baik aku buat seperti yang aku selalu masak, lagi sedap, resepi dr kak Yani, memang dh jadi kegemaran kami sekeluarga. Lepas tu aku telefon plak biras aku kat Hulu Langat. Katanya dia tak pernah beli yang warna biru tu, selalu beli yg warna merah, sedap. Agh, aku malas nk dengar citer orang lagi.
Tapi sume pasta tu habis dibedal oleh laki aku dan anak-anak. Bagus, takde pembaziran.


3 corat coret:

Rafizah Nordin berkata...

awat hang tanye...aku ade 2/3 jgk makan sos prego biru tu...mmglah rasenye lebih kurang dgn sup campbell tu. tak pela noorma,dah rase baru taukan...
eh, nak plak hang jebat ko tu makan mende alah tu ye...klu hb aku ntah le...jeling pun idak...payah tul!!!

Noorma berkata...

Kali ni sume dh kebulur, sbb tengahari semalam tak masak. Sedap ke tak, kena makan gak, aku paksa dia makan,so dia telan jer lah. Kang merajuk plak bini dia, lagi susah, tak pasal2 kena beli breadmaker tu..ha,ha,ha

kakchik berkata...

KakChik pun nak try la pasta ni tapi nak guna sup cendawan je sebab pasta & sup tu ada kat dapur. Kalau budak2 kata sedap tu kira blh buat lah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...