Isnin, 2 Ogos 2010

Nasi Lemak Berlauk

Salam semua. Malam ni menjamu selera dengan nasi lemak berlauk. Petang tadi tak buat kuih untuk minum petang, my Jebat gorengkan nugget dan koktel sosej untuk alas perut. Aku plak terus masak untuk makan malam.Biasanya kalo tak makan mcm kat warung (nasi putih, tomyam & paprik) mesti masak nasi lemak.

Kalo buat nasi lemak kukus lagilah best kan..tp ni nasi lemak biasa jer..malas dh nk kukus segala bagai !

Kalo selalu ada ayam goreng, tapi kali ni buat ayam masak merah plak.Kegemaran Irfan. Lauknya buat lebih sikit, so esok tak payah nk masak lauk untuk anak jantan aku tuh.

Sambal kerang, paberet Hang Jebat

Sambal Ikan Bilis- paberet Along

Telur Goreng Mata Kerbau - paberet aku...



Ok..sampai sini dulu. Jebat dh ajak kuar tu..nk g jalan2 ronda2 pusing2 KL (apa hal pusing2 KL malam Selasa ni?? lantak ler dia....hehehe...)

3 corat coret:

Deliah's Deli berkata...

salam noorma...singgah nak rasa nasi lemak :)

cikmanggis berkata...

yang cm paling berkenan dalam gambo ni adalah sambal bilis tu..meleleh air liur ku..dapat bayangkan bagaimana rupa nasik tu bila digaul dengan sambal bilis ..waduhhh mau pingsan ni:)

Noorma Ismail berkata...

Deliha- tak yah ler nk rasa-rasa, ambik jer sepinggan terus, kalo tak cukup leh tambah lagi..hehehe

CikManggis - saya pun suka sambal tumis ikan bilis ni, walau ada sambal lain (kerang/sotong) tp sambal bilis ni wajib ada. Lagi best kalo bungkus ngan daun pisang..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...