Jumaat, 20 Ogos 2010

Teh O Laici

Salam...kat rumah kami ni mmg hari2 buat air teh O. Stok teh plak ada macam2, ada teh bunga, teh rose, teh hijau dan teh dengan pelbagai perisa spt markisa, lemon dll

Buka puasa semalam, kami minum teh o laici.Beberapa tahun lepas tgk rancangan Chef Diva Erra Fazira kat Astro. Dia buat teh ni. Tapi masa tu idak ler aku praktikkan plak. Hinggalah kini, dah tak tau nk buat minuman apa untuk berbuka.

Mcm mana nk buat?? senang jer. Bancuh la air teh o macam biasa. Pas tu campurkan laici dan jusnya sekali. Kacau rata dan tambah ketulan ais. Siap



Lepas ni nk buat air apa plak yer???

6 corat coret:

Kerull berkata...

Salam Noorma...wah sedapnya lah menengok air tuh..wohooo

Deliah's Deli berkata...

salam noorma...bc citer jebat td..mg klu sy pun panik...doa kami agr semuanyer baik2 shj insyaallah :)

zarina berkata...

buat tembikai laici

cikmar berkata...

kak tak pening ke minum teh..sy klu minum 2,3 hari berturut2 jd pening..

Noorma Ismail berkata...

Cikmar - teh jadi minuman wajib kat rumah ni. Tiap2 hari mesti minum teh o, tp kami tak brapa suka teh tarik/susu... kalo teringin sangat, minum jer kat kedai mamak, lebih power...

tp akak tiap2 hari mesti minum teh hijau lepas makan...wajib...teh hijau ni banyak khasiatnya... baca kat entri yer...hehehe

cikmar berkata...

yela,teh kt kedai mamak sedap lain mcm...aaa,muffin teh hijau sedap gak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...