Ahad, 1 Ogos 2010

Cekodok Pisang

Macam takde mood jer hari ni. Badan letih kot..Lepas makan tengahari tadi, dapat terlelap kejap depan tv (layan hubby tgk DVD memancing dia..)Sekejap jer..ada la dalam 15 minit...

Pas tu sambung mengadap tv balik tp takde citer best. Apsal ler tv3 ni dok tayang citer Indon la plak?? selalu tu letak citer Melayu...boring plak aku nk tgk citer Dongeng Indonesia ni... Masuk dapur lagi bagus. Masak dan makan...hehehe



Kali ni cuba resipi dr Mamafami plak.

Bahan:
3 biji pisang - lenyek
1 cawan tepung
1 sudu besar susu tepung
1 sudu teh baking powder
1/2 sudu teh garam
minyak utk mengoreng


Cara2:
Ayak tepung, baking powder dan susu tepung.
Kacau sebati pisang, gula dan garam.
Masukkan bahan2 kering...kacau sebati.
panaskan minyak dan goreng hingga perang.

Lama jugak tak buat cekodok pisang ni. Minggu lepas masa ke Cheras, mak mertua aku ada buatkan cekodok pisang ni, banyak plak budak2 tu makan. Hari ni buat sendiri kat umah.





Ceritaku: Nk merayap ke mana yer petang ni? tengahari tadi aku saja jer masak nasi 1 pot jer...(kengkonon utk makan tengahari jer laaa...) jadinyer..mesti ler keluar petang/malam ni. Kahkahkah !!!

0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...