Sabtu, 14 Ogos 2010

Air Cendanakasih


Salam...jangan terliur plak tengok air ni yer.. Sabo... kang dh nak berbuka bolehlah buat yer...




Waktu berbuka kat rumah ni memang diorang nk air yang sedap. Jenuh gak nk mencipta minuman yang sedap dan sekaligus dapat menghilangkan dahaga.

Ni variasi air soda bandung + laici kang. Cuma takde laici jer..tak sempat nk letak. Malas dh nk tebuk tin laici tu.

Bahan-bahan
-aiskrim soda secukupnya
-air sirap
-susu cair
-cincau
-selasih
-kembang semangkuk

*campur semua bahan dan sejukkan. Masa menghidang, bolehlah tambah ais batu kalo suka.

2 corat coret:

zarina berkata...

masa kecik2 geli makan biji selasih sebab cam telur katak..tapi mak selalu buat..telan je la dah dicampur dalam sirap bandung

Noorma Ismail berkata...

hehehe...aku plak kalo telur katak tu dikaitkan dengan sagu mata ikan, yang buat kuih sagu kaler merah tu. Kat kantin sekolah slalu jual..tp sedap gak kuih tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...