Rabu, 24 Disember 2008

Kek Kukus Velvet Hawflakes (again!! )

Ni projek dengan Puan Manisah (isya) semalam. Dh lama dia nk makan kek ni, dia ajak aku datang umah dia buat sama-sama, tapi tau-tau jerlah...bz....
Semalam, pc ni ada kat kedai lagi, aku boring sangat dok kat umah ni. So call dia (kebetulan dia cuti, menghabiskan cuti tahun)...apa lagi, ajak dia datang buat kek ni.
Kali ni kami cuma guna 2 biji telur jer (sebab saiz AA). Yang dulu tu guna 3 biji telur dr saiz B. Kek kali ni tak cukup hawflakes la plak (sebab buat banyak lapisan), dan penyelesaiannya-guna prune. Kebetulan prune dalam esbox tu tak tersentuh pun. kenapa buat 1/2 adunan? sebab periuk kukus aku tuh kecik jer, hanya muat untuk 1/2 adunan jer .


Resepinya? klik sini yer dh buat masa raja aji ari tuh.


Sambil tunggu kek ni masak sepenuhnya, kemudian sejuk, kami tengok citer hindustan kat Astro Box Office, citer Annamika...ingatkan citer hantu, rupanya cite triller...sambil tu makan pizza yang dipesan bersama jus guava...yum,yum... Thank Isya sbb belanja! (maklum ler dapat bonus kan)

1 ulasan:

Fiza Nordin berkata...

wahhh kek kukus velvet hawflakes lagi... aku pun rase cam nak buat lagilah.aritu wat bako kali ni nak kukus & buat betul2 ikut caranye.aritu aku buat memandai2 haku jekkkk...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...