Jumaat, 8 April 2011

Toy's Baru- senapang gajah

Salam...dh dinner ke semua?

Kami sekeluarga baru jer sampai rumah. Baru balik dari Ampcorp Mall PJ. Pegi beli benda yang aku idam2kan selama hari ni.. tu dia...Senapang Gajah (kata Fiza Nordin...hehehe)

Asalnya nk tunggu birthday, tp macam tak brapa nk sabar. Dah 4 hari aku termimpi-mimpikan mende ni, dah dah 2 hari aku demam (tak lalu makan ler konon) wakahkahkah.....

Semalam dah nk pegi beli, tp Jebat kata "ce bawak bersabo...esok ler kita pegi"

Dan hari ni, seawal 11 pagi Jebat dh balik rumah. Tapi tiba2 kena pegi kerja balik. Aku apa lagi..mulalah berangin satu badan. Geramnyer...

Tak senang duduk, tunggu Irfan dan Along balik dari sekolah. Terus keluar ke pejabat pos. Keluarkan duit...huhuhuh..... (nk tunggu Jebat beli, lambat lagi ler nampaknyer, ..so beli sendiri ler....duit dari hasil jual kuih, coklat dan biskut...)

Gambo dari pakcik goole lah yer...

Dan inilah mende kejadah yang aku idam-idamkan selama hari ni. Aku mmg tak pernah pegang menatang ni. Entah pasai apa teringin beno !! Padahal bukannya ada geng yang pakai mende ni pun. Asas sume tak tau. Kena ambik kelas la lepas ni.....

Balik dari pejabat pos, terus telefon Jebat. Sib baik dia on d way balik umah. Sampai jer kat rumah, bagi dia makan nasi cukup2 pastu terus bersiap ke Ampcorp Mall. Sebelum tu aku dh call kedai tu..hehehe...takut takde stok maaaaa......


Dan .... sekarang ini, aku tengah membaca buku panduan ler plak. Tak leh ler sukati nk rodek2 mende ni, sbb pengetahuan aku berkenaan menatang ni masih zero.

Ok... itu jer lah citer aku hari ni...... BYE !!!!

13 corat coret:

anymz berkata...

wah..lepas ni canggih le ropa bentuk lauk pauk dan kuih muih norma ya..hehe..tahniah norma..vangga tu duit kueh dapat beli senapang gajah..

azian berkata...

baca ajer info kat camera tu Mah...cepat sikit boleh menembak....

Kak Rose berkata...

tahniah... dah ada senapang gajah ni mesti nnti gamba lauk pauk jadi vouge gitu! selamat bertembak2 kan...

y@tiezaini @ KEMAMAN berkata...

tahniah ..k.yati dh dpt senapang gajah tuh hadiah thn baru early jan dis year..canon EOS 550D .. tp still menembak kuih ngan kemera tecik cinonet .. hehe .. malas ler pulak nk menembak ngan senapang gajah bila dh ada .. bila tk der membuak2 suh hb beli .. apa2 pun tahniah utk noorma ..pas nih sure gambar2 lagi mengiurkan ..

izahdaut berkata...

wahh tahniah.. akak baca kak, nanti saya blajo ngan akak..ikiki..*pok pale sendrik pemalas baca manual.ikiki

Nieza berkata...

wahh tahniah...selamat menembak yer kak..:)

HaSue berkata...

best2 laa gambo pas nih kak..sy ada snpg gajah tp macam takde gak..baru beria2 nak baca manual n belaja sikit2..haha..malas bebeno laa kan..
tahniah kak..

Chempaka Aziz berkata...

ngetop n ngebomm ko mah oii...hihii..lps ni tmbk puas2 kasi jauh lagi...tk pe,baca manual tu nnti ok lah tu.laki aku ada gak benda alah ni tp aku tk pnah nk godek2..sayangkan,bukan seginggit dua..oklah.selamat menembak!!!

Mas berkata...

wehhhh..mengancam la gambar lepas ni...
cepat2 tembak kak..tak sabar nak tengok hasilnya..
tahniah kak dah dapat yg diidamkan...

nur easy berkata...

bestnya dah dapat idaman hati..;)

Cendana Kasih berkata...

time kasih semua sbb sudi komen entri ni.. sejak dua menjak ni orang asyik usung DSLR jer ke sana sini. Kalo dulu orang suka kamera sekecik2 tidak, sampai leh masuk dalam poket, skang ni dh terbalik plak, sampai sebesar2 gajah..tu yg teringin gak tu.. orang pun heran, selalunya pompuan ni ada duit jer beli barang kemas, branded handbag, baju itu ini,,,tp saya ni... beli kamera la plak...

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ berkata...

welcome to de' club....:-)

regreatnosoul berkata...

wee..another dslr user...wee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...