Isnin, 18 April 2011

Cekodok Durian

Musim durian ni kan, semua juadah berasaskan durian. Semalam dh tunjuk apam polkadot inti durian, hari ni buat cekodok durian plak. Harum semerbak satu rumah. Dan sudah pastinya bau harum itu dibawa angin masuk ke rumah-rumah jiran berdekatan...hahaha...

 Mcm mana nk buat cekodok durian...alahai..senang jer..macam buat cekodok pisang la jugak.. bahan-bahannya pun tak banyak. Cuma tepung, gula dan isi durian. Kalo suka nak tambah kelapa parut pun boleh. Tapi aku takde stok kelapa parut...
Oh yaa... aku tambah yis untuk menaikkan cekodok ni. Kalo nk letak baking powder pun boleh, atau gantikan dengan tepung naik sendiri...pun boleh gak.
Disebabkan guna yis, so kena peramlah kejap adunan ni, bagi naik. Sementara tu sempat gak la aku melelapkan mata...hehehe....


Ok..jemput makan semua...eh eh...tak dapat makan...ambik bau yer..!! hehehe

5 corat coret:

Mas berkata...

kak norma..nak sepinggan...he..he..

mamazieza berkata...

Mama nak dua pinggan.. sepinggan tak cukup.. huhu

Fiza Nordin berkata...

feveret!!!! lame tak makan....

sejak pak mertua dah tadak ni, rase mcm susah plak nak mkn derian.klu idak asal musim je dia call suh balik....pasni mmg payahla...nak mkn kene beli.tp laki aku tak suke beli pasai dia tak reti pilih....huhuhuuu

Chempaka Aziz berkata...

nk buat ni...tp mkn mnth lg sedap...

Zainab Mat rani berkata...

Oh durian..terbaiklah..

znzabadistore.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...