Isnin, 4 April 2011

Pengat Durian, Roti Jala

Slamat Petang semua. Skang ni musim durian kan, merata tempat, pasaraya dan pasar malam sume ada jual durian. So petang ni layan pengat durian dan roti jala plak.( ada yang panggil serawa... tp kalo kat KL ni panggil bubur lah)

Pengat durian ni sedap di makan dengan pulut dan roti jala. Tapi kalo malas nk buat roti jala, bolehlah makan ngan roti putih jer...pun sedap !!!

Roti jala ni kaler dia ijau2 sikit, sbb letak pandan emulco. Malas plak nk blend daun pandan, pakai yang mudah jer...


Ok.... jamu mata, ambik bau yer..... nk rasa? sendirik mau ingat !! http://www.cute-smiley.com

9 corat coret:

Sheila Shafeareen berkata...

Sa;am sdp nya roti jalan cicah kuag durian...ni yg buat x sabar2 nak habis pantang mkn derian..hehehe makan kat cini dulu leeee

Chik Mimi berkata...

sana sini sinun ade doyan huwa nak jugak ,akak suka makan ngan kuah derian,tp sllnya kat png kuahnya pekat

~~zAnAfAhMi~~ berkata...

aduhai...dah la susah nak cari, tayang2 pulak kat kita pengat durian? sabor je la..

kakyon berkata...

tengah musim derian ni.esok nak beli wat buburlaa.dah terasa-rasa ni..

Diana @ Melley Mey berkata...

kat dapur mana2 pun ada durian.. hehehhe... seronok yer kat sana ngah musim durian.. tak pernah lg makan ngan roti jala.. pasti sedap kan akak..

Azueriena Norash berkata...

hadoiiii...tersikksaaa nengok roti jalan n kuah durian nie...peberettt tauuu....

AZLITA AZIZ berkata...

ada pengat dorian la pulak kat sini... nampak menarik tapi ita tak makan dorian lah norma... boleh tukar tak dgn nangka ke???

ain (sweet thots) berkata...

cicah dgn serabai pon mabeles nih!! eii sedapnya..

Naz berkata...

Salam Noorma..
Wah sana sini durian.. Kecur dah ni.. Ishhhh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...