Khamis, 21 April 2011

Sambal Sardin

Disebabkan dah tebuk sardin besar malam tadi, so hari ni kena la habiskan sardin tu. Kalo simpan lama sure tak sedap kan..

Kat rumah ni hanya laku sambal sardin. Kalo buat masakan lain spt kari ker, masak kicap ker.. lambat ler sikit jalan.

Sume orang tau buat sambal sardin kan !! so tak payah la tepek respi yer...

Bila dh ada lauk sambal sardin ni, tak payah ler nk masak lauk lain. Ayam ke, ikan ke, diorang sure tak pandang dah. Tapi aku takleh la plak makan semata2 lauk ni jer..so aku buat la telur dadar. Si toncet pun boleh makan skali.

Bila dh ada sambal sardin, petang ni sure kena buat lempeng. Tu paberet si Jebat plak.

6 corat coret:

hazila berkata...

Samalah dengan kita, buat sambal mesti laku punya.

issnita berkata...

hahaha....alamak samalah lauk kita hari ini..

Chik Mimi berkata...

isk nak ler resepi akak selalu masak asam je sardin tu ,tp akak kurng minat dengan sardin

Diana @ Melley Mey berkata...

akak... makan sambal sardin nie ngan nasi putih panas... memang best nie akak... fav sepanjang masa.. :)

Nieza berkata...

sardin pun sodap!!...suka ler sambal sardin..:)

Norasikin berkata...

paling suka sardin roll. Bagi sebuku roti pun boleh abis.
Pernah suatu ketika dulu saya makan sambal sardin yang ikannya digoreng dulu sampai hampir hangus. Masa tu kat rumah kenalan, Mak dia yang masak katanya itu resepi jawa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...