Isnin, 21 Februari 2011

Udang Brocoli

Salam... orang lain dalam rumah ni semuanya tak sihat. Semuanya demam. Petang nanti sure untung besar klinik Alam Medic tu..hehehe....

Menu hari ni, untuk orang sakit, masak macam biasa lah. Untuk Jebat buatkan sambal tumis, dan utk budak2 tu masakkan daging goreng kunyit. Siap.... Dan untuk aku plak, brocoli celur dan udang.


Caranyer: celur brocoli sekejap pastu toskan. Ok..panaskan kuali plak yer. Tumis bawang putih dan bawang merah. Masukkan sedikit lada sulah. Pastu masukkan udang. Kacau goreng dan masukkan brocoli. Tambah garam. Siap !!!

Ada orang tanya, sampai bila nk diet ni? nk kurus cemmana lagik? macam Olive dalam kartun Popeye tu ker? ............. ini jawapannya ..... sampai penyakit asma ni ok, tak slalu dapat attack. Sampai lemak2 kat badan ni hilang.....sbb lemak pun punca semput kot...entah laaa.....





8 corat coret:

y@tiezaini @ KEMAMAN berkata...

berat kita sama ler ,ari tuh dpt dah 57 kg pastu naik balik sbb kantoi sokmo tp tang perut mmg rasa kempis jer kan ..betol tak noorma ..rasa dh selesa sejak wat atkin .

Cendana Kasih berkata...

Kak Yatie- betul tu..dah tak heran nk minum benda manis, tp saya nk ubah la sikit, makan buah2 la plak, ganti ayam, daging dll...

Mas berkata...

gemuk yer kak 59 tu...
nampak ok jer.....
bagus makan brokoli.....he..he,..

zarina berkata...

cuba la kira BMI ko dalam kategori mana..google je cari..jangan buat tafsiran sendiri..nanti tengok2 jadi jerangkung dalam almari..hehe

anymz berkata...

waaah!jalan2 tak ajak ek..best kan kat putrajaya tu?..akak cukup suka ke sana..tak rasa cam kat mesia..
dulu masa anak yg sulung tu belajar kat MMU selalu gak akak lepak kat putrajaya tu..hehe

Kak Rose berkata...

uwaaaa... jelesnya. dulu kak rose wat atkin pun dah dapat 59kg.. tp bila x menten mak ai.... mencanak2 naik balik! tolongggg!
cek BMI baru tau status underweight, normal or obese!

Nieza berkata...

wah slim tu....bagus yer berkesan diet akak tu..btw best ler nengok gambar kat putrajaya tu..nanti blk Msia saya kena menetap kat sana la jawabnya. ikan keli kat sini mahal la kak...sekilo dlm 6-7 euro..kalau convert duit kita memang mahal la..frozen juga import dr Thai.

J.M.R berkata...

saya suka brocoli!!! nuymmy!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...