Ahad, 6 Februari 2011

Donut ala Dunkin

Salam...petang ini buat donut untuk juadah minum petang. Kebetulan ada kawan plak datang, so buat ler lebih sikit.

Ada 'sikit' rajin hari ni...so boleh decorate dengan coklat. Kat tengah2 tu fiiling oren dan kiwi... Ala2 dunkin (dongkey) gitu...

Camno den buek donut ni?? haaa...sonang baitu... caranya terap donut bentuk bulat (aku guna gelas biasa jer..) Lepas tu biarkan dia mengalami obesiti sekejap..hahaha..masa nk goreng, ambik hujung senduk dan tekan kat tengah2 donut tu (tp jangan sampai bocor ke bawah yer..ala2 buat kawah gunung brapa gitew... ) dan...gorenglah macam biasa. Nanti korang pancutlah apa2 filing kat lobang tu...SIAP...senang kan !!!

Ni plak salut ngan coklat jer...tabur sikit manik2....

Resepi donut? korang selongkarlah kat dalam kabinet dapur aku tu haaa,,,dh banyak kali buat donut, sama jer respinyer... (my style ler....)

Versi gula...(ni dh malas nk salut coklat)

Tetamu dr seberang bukit...hahaha...kesian korang. Makan donut ngan limau mandarin jer...


OK...sampai sini dulu.... nk layan tv plak !!!

8 corat coret:

Deliah's Deli berkata...

noorma..cantik la donat atas skali tuh..:)

anymz berkata...

amboi bukan posing lagi donut tu akak tgk..bak mai kat sini 5 ketui..
isshh..terliur dah ni.

Lizahanum berkata...

assalammualaikum k.noorma...
saya dtg nie bawak pinggan...nak ketui.........cantek dan nampak sedap..sejibik cam kat dunkin donut

Mas berkata...

amboii...montok2 betul donat kak norma ni....he..he..

Mariah Binti Abd Rahim berkata...

sedapnye... insyaallah nak cuba nanti..

Mimiey.. (^-^) berkata...

kak noor, mmmg samla ngan dunkin... siap de filling bagai lagi....ni nak mintak 5 ketul ni...hehhehehh

erinmizie berkata...

filling oren ngn kiwi tu ade jual da siap ke??katne ek???pe nk ckp kalau nk beli filling tue..

Cendana Kasih berkata...

kwan2 semua..kalau berkenan sila amik yer.. hehehe...

Erin- tu filling yang buat cheese tart. Beli kat kedai bakery. Biasanya dia letak dalam esbox..dekat ngan cheese dan butter. Dalam tupperware, ada pelbagai jenis-blueberry, kiwi, oren, strawberi.. harga rm5.++ untuk 500gm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...