Ahad, 6 Februari 2011

Pari Bakar, Salad Tomato

Lunch utk aku hari ini, ikan pari bakar dengan salad tomato. Menu artkins lagik.. sampai bila yer? sampai berat aku 55kg laaa...hahaha...ada 5kg lagi. Harap dapat tercapai target tu...huhuhuhu....Setakat ni dh selesa dengan Artkins ni. Tak lapar dan tak heran dengan godaan kek, kuih, dan makanan high carbo yang lain.


Ikan pari tu bakar macam biasa. Guna herba2 dan rempah2 semulajadi. Yang segera punya tak bleh tawww... Aku guna serai, cili, bawang merah, bawang putih dan halia. Grill dalam non stick pan jer. 
Untuk salad tomato, guna bawang merah, cili merah, dan sedikit cili padi. Ada jugak hirisan daging salai. Mmg ummph laaa....


Err...korang bleh makan tak cenggini??


3 ulasan:

Mas berkata...

mas suka masak macam tu...sedappp..tambah ngan bayam tumis air..perhh...

Nadz Nazharzan berkata...

Salam Noorma..
Wah..sungguh2 berdiet nie.. Bagus2 pilihan makanan yang low calorie..Mesti berjaya turunkan brt bdn niee..Entah2 bukan takat 5kg yg turun tp 10 kg yg turun kalau mantain diet low fat and low calorie nieee....

Unknown berkata...

wah nk nangis lagi nengok ikan pari akak ni tadi nengok kat umah kak yatie pari juga...dh ler kat sini tak jumpa ikan ni..terliur dh ni..huhu btw bagusnya akak diet saya pun diet juga pantang mkn masa tak ada tapi kalau ada tak leh nk pantangla..hehe susah tak ada disiplin diri ni kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...