Rabu, 16 Februari 2011

Menu Diet lagik

Hello Artkiners out there! korang makan apa tengahari ni? makan yer..jangan tak makan, nanti penyakit lain yang dapat. Macam aku ni, takut sangat nk makan, dah dapat sakit.


Menu hari ini, grill daging.First perap daging dengan garam dan lada hitam. Oppsss...no perisa tambahan, takde sos...cuma herba2 dan rempah asli saja yang dibenarkan.

Gril daging hingga masak. Kalau suka tambah lah sayur-sayuran spt bawang, kobis. Carrot tak boleh yer. Hidangan sayur pun terhad jugak. Tak boleh banyak. Kalau tak lalu makan cenggitu jer, boleh makan dengan mayonis. Sebarang sos tak bleh yer !!

Ok...sampai sini dulu. Harap dapat meneruskan diet ni untuk tempoh masa yang panjang. Janganlah ada penyakit lain yang datang. Cukuplah setakat penyakit asma yang aku hidapi ini.

11 corat coret:

kOtAk^mAgiKa berkata...

mcm x mampu ja nak masak gitu kat umah..hehe..

tiEra berkata...

wow!!!!!!!!!

anymz berkata...

assalam noorma,akak pun sedang mengikuti diet program dgn mayfair skang ni..hari ni hari yg keenam kitaorang tak makan nasi.ada 9 hari nak habiskan program tak bernasi ni..huhu..azab betul rasanya..nak menuju umur ke setengah abad ni akak memang betul2 kena disiplin kan diri..kesihatan menjadi keutamaan sekarang ni.

Cendana Kasih berkata...

Kotak majika - untuk cantik dan sihat, semua selera sedap harus diketepikan

Tiera - :)

Kak Anim - saya dh 3 minggu dah tak makan nasi, ok jer..mula2 tu mmg kekok sikit laa...tp lama2 dh biasa.. cuma kita tak boleh amik jajan dan segala kuih kegemaran laa... tu yang kesian pada suami dan anak2, selalunya petang2 ada kuih, skang dh takde :(
Akak kena kuat semangat, jangan tergoda dengan makanan..katakan tidak kepada karbohidrat dan gula :D

y@tiezaini @ KEMAMAN berkata...

diet atkin nih best, cuma skg nih asyik terbabas jer .. dh hampir 3 bulan x mkn nasi dan amik minuman manis, cuma skg ni asyik terbabas jer makan mkanan berasaskan tepung such as kuih muih n roti .. tp one thing mmg menjadi ler buat diet nih.. noorma pun k.yati tgk kt pic tuh dh kurus pun .. tahniah ya ..

mokwonik berkata...

mokwo pun pernah buat diet nih..azabnye!!!..tapikan hati2 yek..lepas nih kalau langgar 'pantang' you'll get bloated as usual..bagi mokwo lebih selamat kalau makan karbo dlm kuantity yg sedikit, di tambah dgn exercise..anyway good luck!! diet nih memang turun..tapi nak maintain tuh yg susah...huhuhu

Naz berkata...

Salam norma...
Kuat betul smngat noorma ye.. Boleh jadi contoh kpd yg ingin menurunkan berat badan..Tahniah..

Chempaka Aziz berkata...

ni apasal lak tetiba ada rancgn berdiet ni??setahu aku korang ni kan selalu buat plan makan +makan+makan...(versi jeles)...hihii
abih tu klu dh berdiet,tak delah rancgn cam tu lagi?

Mas berkata...

sedappnya menu diet akak ni.....nak join sekali bolehhh..

Kak Rose berkata...

Noorma, bila la kak rose nak stat balik ni... jeles sungguh ni. betul kata mokwo nak menten tu yg susah! dlm masa 5 bln kak rose dah naik balik almost 3kg hu hu hu

ada van de kamp berkata...

akak knp x leh mkn carrot?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...