Ahad, 5 Disember 2010

Nasi Lemak

Salam Ahad buat semua.Dah breakfast?? kalo belum, pegi amik pinggan kat dapur tu, jemput makan nasi lemak yer...Hari minggu dilalui macam hari2 biasa, coz Jebat aku keje? haih...inilah nasib bini pekerja TNB ni...huhuhu...


Dua hari lepas, masa pegi ke pasaraya, singgah ler kat tepi jalan tu, tengok ada seorang adik hensome jual nasi lemak (dh lama nampak, tp tak pernah singgah beli) hari tu kesian la plak. Pukul 9.00 pagi tp masih banyak nasi lemak yang tak abis. Aku dh makan kat rumah, tp tengok muka kesian adik tu, aku singgah ler beli 3 bungkus. Emm..not bad. Sedap jugak. So sesapa yang tinggal/lalu kat area Puncak Jalil ni, singgah ler dekat Petronas Puncak Jalil, tepi recycle box tu. Ada sorang adik putih melepak jual nasi lemak. Sedap !!!

Tapi nasi lemak ari ni, aku yang masak sendirik tawww !! Dulu zaman sekolah aku pernah gak la jual nasi lemak. Masa tu form 6. Hari2 terpaksa mengangkut 50 bungkus nasi lemak sehari.  Masa tu harganya cuma rm0.50sen. Mana dengan beg dan buku lagi...BERAT ler... .tp takpe..best..sume nasi lemak laku./sold out . Cikgu pun beli (tp cikgu aku bagi free jer laa...)

Lauk hari ini, macam biasa mesti ada sambal tumis ikan bilis dan telur goreng mata kerbau (kerbau ke, lembu ke, penyu ke..sama jer laa...yang goreng sebijik2 tu) Ada jugak paru goreng rangup. Cukup laaa...

2 ulasan:

Suzi berkata...

salam noorma,
kami pun sarapan nasi lemak juga. tapi beli hehehe....
tapi kan tgk paru yg tak tahan tu . feveret!

Cendana Kasih berkata...

Suzi- kat rumah ni masih banyak stok paru korban ari tu.. apa lagi, nasi lemak ler jawabnyer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...