Jumaat, 31 Disember 2010

Banana Muffin

Salam Jumaat buat semua. Pagi ni masak awal sikit. Takde plan nk kemana2 pun. Nak rehat jer kat rumah.
Semalam, gara2 ke rumah Izah dan tengok muffin yang menggiurkan tu, kerepek aku hangus. Ish..mmg tak boleh jadi ni. Kena buat jugak hari ni. Petang nanti boleh makan sama2 ngan jiran tetangga.


BANANA MUFFIN
Source : Rima
Copy from: Izah Muffin Lover

Ingredients :
• 1 1/4 cup all purpose flour
• 1 tsp baking soda
• A pinch of salt
• 3/4 cup sugar
• 1/2 cup canola/corn oil (I used melted butter)
• 2 eggs
• 1 cup mashed banana
• 1 tsp vanilla

Method :
• Mix flour, baking soda and salt.
• Whisk sugar, oil and eggs until smooth. Add banana and vanilla, beating well. Add flour mixture and beat until well combined.
• Bake at 180 deg C for 25 mins. (I baked them at 160 deg C for 25 mins)



Keputusannya= Wow...mmg gebu dan sedap. Aku ikut macam Izah, kasi garing sikit permukaan muffin tu. Wallah...mmg best. TQ Izah..tq Rima atas respi muffin yang best ni. Respi ni dh masuk buku.

Aku sempat gak tabur chocolate rice kat atas muffin tu. Kasi cantik sket. Jangan marah yer tuan punya respi..

2 corat coret:

Mas berkata...

wooww..cantiknya muffin akak..tergoda mas tengok..tadi gi giant cari pisang , tak de..hu..hu..terbantut nk buat muffin pisang ni...ambik muffin akak la 10 krtoi.he..he..

Noorma Ismail berkata...

umak aiiii...sampai seploh ketui..kang marah plak kawan2 lain tak merasa...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...