Sabtu, 28 Mei 2011

Sayur Labu dan pucuknya , sambal sotong kering+petai

Selamat Tengahari. Kemana korang hari ni? ke pesta buku Mines atau ke Jom Heboh Putrajaya? kami sekeluarga memang bercadang nk keluar, tp pandang ke langit...alahai mendung la plak. Sesekali terasa rintik hujan. Errmm... rehat dulu kat rumah. Tido ke..mana yang patut ler..

Ni juadah hidangan tengahari kami. Lauk ala kampung. Hari2 makan ayam pun boring gak kan !!

Ni lauk yang aku teringin sangat nk makan. Hampir sebulan dok mencari pucuk labu ni tapi tak berjumpa. Kat Pasar Tani Kinrara hari Selasa memang takde jual. Kena ke pasar tani hari Khamis baru ada. Tapi hari Khamis punyer pasar tani jauh sikit, dah nk sampai Puchong nun..tu yang malas nk pegi.

Akhirnya, tercapai gak keinginan nk makan. Campur dengan labu dan udang kering. Wallah...manyak shedap wooo !!!!

Sambal tumis sotong kering dan petai. Udang fresh tarak, so digantikan dengan sotong kering. Kegemaran siapa lagi kalo bukan along. Tak sabar2 dia nak makan nasi. Habis dikutipnya semua petai. Ambik ler anak, ko sorang jer suka petai kat rumah ni


Ikan kembong masak taucu. Sekadar menambah lauk.

Selain lauk2 ni ada gak telur masin. Pergh..banyak plak aku makan nasi hari ni..alahai !!!sib baik berat maintain jer kat 51kg :)






3 corat coret:

Mas berkata...

akak..sedappnya makan nasi time hujan2 gini....

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam noorma..masa dok kg dulu k.atie ada tanam labu..mmg sdp pucuknya buat masak lemak....poberet Apak k.atie nie

Chik Mimi berkata...

Dik yang tak boleh tahan tu labuuuu masak lemak sedapnya,kurusnya awakkk jeles ni hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...