Jumaat, 6 Mei 2011

Blended Orange Cake

Slamat Petang !! buat apa untuk minum petang hari ini??

Aku tgh demam ni. Tapi masih berupaya buat kek untuk minum petang.... demam kus kus jer.. wakahkahkah...

Dah ramai rakan blogger buat kek ni, so aku pun tak mahu ketinggalan (walaupun dh tinggal beberapa gerabak) Teringin merasa keharuman oren dan kelembutan kek ni.


Blended Orange Cake
Resepi:Kak Fida@myresipi.com

Bahan-bahan ( loyang 9 inc )
* 1 bji buah oren
* 1 cawan minyak
* 2 cawan gula halus > hasue guna 1 cawan aje
* 3 biji telur
* 2 cawan tepung gandum*
* 1 sb baking powder* ( *diayak bersama )
Aku tambah sedikit oren emulco dan essence

Cara-cara
1. Cuci buah limau,potong dan buang biji dan urat putih di tengah2.Potong lagi buah limau kecil2 bersama kulitnya sekali.Masukkan kedalam blender bersama,minyak,gula dan telur dan kisar hingga halus.
2 Tuang bahan yang dikisar kedalam mangkuk dan masukkan campuran tepung sedikit2 sambil dikacau sebati.
3. Tuangkan adunan kedalam loyang yg beralas dan gris.
4. Bakar pd suhu 170C selama 40 min hingga 1 jam atau hingga masak.



OK... jom makan sama-sama. Ada banyak tu !!!


7 corat coret:

Kak Rose berkata...

singgah rumah yatie dia idang kek ni gak.... datang sini nak makan lg... hihihi

Mas berkata...

nak yang sepinggan besar tu....

Nurul berkata...

Salam perkenalan..

Dah bbrp blog singgah, tgh demam kek ni. Nak try jgklah mlm ni.. Mintak izin link kat blog Nurul yer.. ;)

BudakBosan berkata...

kite pun dah buat!!hehe

Diana @ Melley Mey berkata...

akak.. nak ckit... ;)

Naz berkata...

Kek oren yg takut untuk kubuat..heheheee.. Takut pahit lah.. Ada jaminan tak, takkan pahit?

sYaZiPoT berkata...

uiiii ..msti shedap tu kan ..hehe ..nk try la nnti .. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...