Sabtu, 21 Mei 2011

Bubur Pulut Hitam Durian

Salam Sabtu buat semua.

Sapa yang keje ari ni?? Sapa yang cuti, yg balik kampung, yang pegi kenduri kahwin? Aku macam biasa...ada kerja sikit hari ni.. nk ke Desa Water Park jap lagi...

Hari ni pepagi lagi dah masak bubur pulut hitam. Tingin beno. Macam biasa ler campur durian. Pes durian dalam freezer tu masih ada lagi. Uh..takleh jadi ni, kena tambah stok la nampaknyer.


Selain pulut hitam, pes durian juga boleh dimasukkan dalam bubur kacang dan bubur gandum. Ikut selera masing la kan !!

Bahan-bahan
1 cawan pulut hitam [rendam semalaman]
4 cawan air
1 cawan gula
3 cawan santan pekat [1 biji kelapa]
daun pandan [simpulkan]
garam
isi durian

Cara
1. Rebuskan pulut hitam dengan air sampai pulut pecah
2. Masukkan 2 cawan santan, daun pandan gula dan garam.
3. Kacau supaya tidak pecah minyak dan masakkan sampai mendidih.
5. Masukkan isi durian. Kacau, siap



Nk rasa? ambik sorang satu sudu yer... kehkehkeh !!!!




4 corat coret:

nur berkata...

AsSalam..
Sama la kita.. saya pun wat bubur pulut hitam gak ari ni.. besttt sangat..

Mas berkata...

tak cukup sesudu...
nak semangkuk...
lama dah mas tak makan bubur pulut hitam...

Norasikin berkata...

Alang-alang rasa, biar seperiuk

cikmanggis berkata...

malam malam begini dapat semangkuk bubur pulut hitam ni baru segar mata hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...