Rabu, 26 Mei 2010

Paprik, Telur Dadar & Sotong Tepung

Salam semua...korang dh makan malam ke? kami sekeluarga baru jer selesai... siang tadi aku tak masak, geram kat Hang Jebat, asyik balik malam jer, aku beria-ia masak last2 makan sorang2 jer...hari ni gantung periuk sbb pagi tadi Hang Jebat dh belikan nasi lemak berlauk kat aku. Aku makan ler sikit, sbb tak leh makan lauk sotong ngan paru (padahal lauk tu sume memang paberet aku tuh.., tapi bila difikirkan gigi yang akan sakit berdenyut2 so aku pejam mata jer lah...) bagi jer Hang Jebat makan sikit...tapi dia tinggalkan sikit untuk aku makan...baik laki aku kan.....

Tapi mogok tetap mogok...tengahari takmo masak. Budak2 tu aku bagi makan megi jer...(sbb dh lama pun tak makan...sesekali masak...tu dia...tak cukup !!!! )


paprik ayam. Dh jadi trademark, kalo malas jer mesti masak lauk ni...kiranya lauk all in one lah...


telur dadar, hidangan waktu malam yang mmg best....kami sekeluaga memang suka makan telur, tak kiralah telur dadar, telur mata kerbau, telur rebus dll.

Sotong goreng tepung. Alamak, lupa plak yang celur sotong ni bagi keluar airnya. Apapun, bedal jer lah....



Ok...sampai sini dulu...penat sangat hari ni, tak sempat nk lelap mata waktu siang tadi. Si Rayyan ajak main cak cak. Terpaksalah melayan kerenah dia....Ooo..esok dh hari Khamis, last budak2 sekolah. Hari Jumaat cuti...Yahooo...lega sikit ada budak2 ni kat umah, walaupun rumah bising, tp ada ler kakitangan yang tolong jagakan dak Rayyan tu....

2 corat coret:

indahhouse berkata...

salam kak noorma,
mogok kak? ala la jgnla majuk.. cak cak... ;)
sakit gigi mmg buat tak selesa, dah gi klinik kak? Dah lama saya tak buat paprik ni. dulu2 jemu sbb asalkn ada ayam ngan daun limau jer, terus buat paprik. kihkih.. skarang dah terliur balik :)

CatlinaFly berkata...

my peberet ni paprik kak! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...