Khamis, 6 Mei 2010

Nasi Goreng Kampung

Selamat pagi semua kengkawan blogger.. Pagi ni teringin plak nk makan nasi goreng kampung, buat pedas2 sikit. Abaikanlah selera anak2 tu..ikut tekak aku plak. Ni untuk aku ngan Hang Jebat jer lah..sebab pedas. Untuk anak2, ada roti bun.

Kali ni takde kangkung, macam tak best jer kan. Beberapa hari lepas dh tengok kangkung yang aku tanam kat belakang tu (tanam ker, aku cucuk jer pas tu biar kangkung tu menjalar sendiri..tanpa siram air, tanpa baja...kalo dia nk idup, itu satu bonus ler....hahaha) Tapi pagi ni, aku tengok kangkung tu dh lesap. Sah..Hang Jebat dah cabut masa bersihkan kolam dia semalam...eeee...sesuka ati dia jer... bukan nk tanya bini ni dulu.....

Kalo makan ngan telur goreng mata kerbau mesti lagi best kan. Tapi aku dh malas dh, so pecahkan jer telur dalam nasi tu, dan kacau. Keropok tu mmg ada dalam tupperware. Timun dan tomato tu buat hiasan semata2, last2 aku jugak lah yang makan.... takpe..serat...







p/s: Sebenarnya aku tengah mengikuti program diet ni, aku ambil SlimDiet 2, ikut plan diet tu tak boleh ambik sebarang karbohidrat, kafein dan gula. Aku ni plak aku penyakit tekanan darah rendah, kena selalu amik gula... semalam aku langsung tak sentuh kafein dan gula, kepala ni mulalah menonong semacam...pening dr pagi bawak ke malam... makan nasi pun 5 sudu jer, itu pun masa tengahari, malamnyer aku tak makan.. Hang Jebat marah, tp bila dia ajak makan, aku buat2 sibuk ngan baby. Yelah, aku dh beli benda tu mahal..takkan tak nk ikut program yang diberikan. Kang membazir plak duit aku, orang lain boleh kurus maintain cantik, takkan aku tak boleh!!

Hari ini? pagi2 lagi aku dh bedal nasi, tp takdelah banyak, setakat setengah senduk jer... ok lah tu....

5 ulasan:

anis berkata...

salam noorma,

sedapnya nasi goreng kg. ada lg tak? blh akan tumpang mkn. hehe....

izahdaut berkata...

assalamualaikum kak..ok ke kak program diet tu?ok ke kalau darah rendah join program tu..risau plak dengo akak tu pening2 cam tu.sebab ada kawan amik progrm diet(x sure prog apa) gak,tapi ada komplikasi lain,terus merana sakit kak.take care ok.. lamo dah tak layan n.goreng kampung podeh2

Cendana Kasih berkata...

Anis- meh ler makan, jangan malu2, nasi banyak lagi tu..tp awas, PEDAS !!! hehehe

Izah- program ni mmg ok dan selamat, cuma badan akak ni jer tak tahan, sbb kena ambik gula setiap hari.. ni baru 2 hari cuba, sikit hari lagi, ok la tu.. tp itu ler, nk buat kek, muffin dan masak makan sedap2 pun payah sbb tak leh makan huhuhuhuh

zuanzaqziq berkata...

adus sedapnye..kak. yg pedas tula lagi best. peminat setia nasik goreng kg sy nie. kecur air liur pagi2 nie =(

nyza berkata...

salam kak,
niza pun tgh on diet ni..minum SD2 jugak..dh sebulan tak mkn nasi..niza dh turun 9 kg..alhamdulillah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...