Khamis, 17 Disember 2009

Potato Wedges

Salam sume !!!

Alamak, baru jer nk update blog, kilat la plak...takleh nk berceloteh panjang...Inilah kudapan petang ni. Buat potato wedges sbb malas plak nk kuar g beli kat KFC nun... Lagipun stok kentang banyak kat dapur tu, kalo tak pakai takut busuk la plak..masa beli tu, kentang tgh murah, rm1.60 sekilo, so aku pun beli ler banyak sikit, dh plan nk buat karipap, whipped potato, shephard pie, dll....aduh...dapat ker nk makan sume tu??


Bahan-bahan ( 2 biji )
2 biji kentang - saiz besar
5 sb tepung gandum
sedikit garam
sedikit serbuk lada hitam
sedikit serbuk lada putih
sedikit gula
sedikit serbuk kunyit

Cara-cara
Kupas kentang potong bentuk belahan epal rebus 10minit atau hingga separuh masak. Dah siap toskan.
Campurkan bhn2 lain & campur air sedikit mcm nak buat bancuhan goreng pisang. Salutkan kentang tadi dalam tepung.
Goreng dalam minyak panas hingga kekuningan. Sedap makan dgn mayonis/sos cili


Skang ni time petang jer ujan....best...sejuk sikit...dh yg paling penting, tak payah siram pokok..he,he...... hubby tgh tgk bola tu...risau dia kalo ujan lebat, almaklum lah..kalo ujan lebat, astro mmg tak dapat siaran... Ok..sampai sini dulu... Wassalam.... Selamat Menyambut Maal Hijrah!!


2 corat coret:

blogresipi.com berkata...

Salam Kak Noorma,
Kalau nk makan wedges ni cicah ayam masak merah kat bawah nun buleh tak? hehe

Noorma Ismail berkata...

Ijan-akak tak pernah la buat lagi..kalo nk try apa salahnyer kan..mesti la sedap, ada rasa ayam, kentang, dll....kelako la ko ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...