Sabtu, 19 Disember 2009

Murtabak Kambing....

Seharian ujan jer...tak tau nk buat apa kat rumah...makan, tido, makan, tgk tv...pas tu tido..... bila bangun jer perut pun lapo...bukak esbox, jumpa roti paratha. Kari kambing pun ada..alringht...jadilah...buat murtabak


Sekarang ni, dh tak payah menguli tepung dan menebar roti canai untuk buat murtabak, asalkan ada instant paratha. Senang, mudah dan cepat...... cuma rajin dh malas nk membuatnyer ajer.....

Mcm mana nk buat murtabak ni??

Bahan-bahan yg diperlukan adalah : kari kambing, roti paratha, telur dan bawang. Kalo nk tambah kubis pun boleh gak...sukati ler.... tp kali ni aku tak letak kobis sbb takde stok....

Cara membuatnyer: Mula2 asingkan daging kambing dari kuahnya, then ambil daging kambing dan potong kecil2..aku malas, tumbuk jer kasi pecah2 sikit...bawang dicincang halus. Kemudian, pecahkan telur dan masukkan ke dalam kari kambing bersama kuahnya, masukkan bawang dan gaul rata. Tambah garam dan serbuk perasa.

Lepas tu, ambik instant paratha, dan letakkan sedikit minyak. Canai hingga nipis dengan tangan jer...tarik2 ler sikit...pas tu letak ler kuah telur+kambing tadi ke atas tepung tadi. Tutup balik cantik2...(mcm kat kedai tu ler.....)

Panaskan kuali dan goreng sampai masak...... aku punya murtabak kali ni ter'garing' sikit...sbb asyik buat kerja lain. Tapi takpe, belum sampai tahap hangus dan boleh dimakan.


Ok..sampai sini dulu...bye sume...slamat menjamu selera di malam minggu ni !!!


0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...