Rabu, 1 April 2009

Pau

Menu minum petang hari ini. Bila dh tau buat, asyik nk membuat jer la... kebetulan hari ni budak Eddie tu datang umah, so boleh ler jamu dia dengan pau ni. Budak tu sume leh telan, tolak batu ngan kayu jer...untung sapa jadi bini dia...idak ler mcm laki aku, banyak beno cerenahnyer. Ini tak boleh, itu takleh makan, makan kat gerai sakit perut la.Kalo minum air panas kena dalam gelas kaca la....mcm2, mengada2 betul !!

Yang ni inti kelapa+durian.

Ni pau inti kacang merah. Alamak, menggerutu la kulitnya...agaknya tak pakai SKII kot... sebenarnya ni dh last, titisan wap dan banyak kat kain pembungkus penutup tu. So airnya jatuh ke atas pau. Sbb tu tak cantik mcm kulit muka Fauziah Latiff tu..

2 corat coret:

Suzi berkata...

inti durian!...best tu...
mcm mana buat inti ut? mcmbuat lepok ke??

Noorma berkata...

Inti kelapa campur durian, caranya mudah benget, masak inti kelapa mcm biasa, kemudian masukkan inti durian, dan kacau ler hingga pekat...siap...ha, ni mesti tak pernah buat kan,kan... kat sini kalo ada isi durian lebih, kita mesti buat inti kelapa durian, pas tu simpan dalam freezer, tahan lama..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...