Selasa, 14 April 2009

MC Sekejap

SALAM SUME KENGKAWAN

Sorilah, tak dapat berblogging dalam beberapa hari ni...sebabnya tuan rumah demam...start hari Sabtu hari tu dh demam... (ramai kengkawan cakap aku ni demam sebab umah dh siap kot...he,he...demam duit banyak habis woooo ).... Sume ni berjangkit dr hang jebat aku ler..dia yang pembawak virus demam tu masuk umah ni... lepas dia sihat, aku plak demam....hari sabtu tu, aku makan ler ubat demam dia.. tp lepas jer habis kesan ubat tu, aku demam balik....asma aku pun apa lagi, sama ler attack...sampai tak leh nk bercakap, laki aku tanya pun main guna isyarat tangan jer...so hari ahad aku pegi klinik...doktor check suhu badan, dan kompom demam...dia bagi ler segala bagai ubat.Sekali sedut gas lagi....

Semalam (isnin) aku masih demam lagi..sambung plak si Farisya pun demam sama. Tengahari tu laki aku balik, dan bawak kami berdua pegi klinik lagi. Lepas check Farisya, doktor check aku plak. Katanya demam aku masih tinggi. So doktor bagi injection...aduihhh...sakit ko...cucuk plak kat bontot...aku ni memang penakut dengan jarum....huhuhu.....

Lepas kena inject tu, aku terus tido sampai pukul 7 petang. Bangun jer, aku terus pegi tandas, tetiba aku nampak ada biji-biji merah kat tangan. Banyak tempat plak tu. Aku terus panik..keluar dr tandas, terus tanya laki aku...dia kata ni denggi ni... aku pun terus kecut perut...

Laki aku cakap, cepat siap, bawak baju dan barang yang mana patut. Sambil tu dia nk telefon doktor dulu. Aku pegi ke dapur ambik nombor telefon doktor...dan dalam masa yang sama, aku rasa telinga ni macam berdengung semacam. Mata plak kabur jer... tapi masih gagah lagi berjalan ke depan...laki aku tengah telefon doktor...

Masa dia telefon tu, aku menjerit mintak tolong kata badan aku dh tak larat...laki aku cakap, "cepat, naik atas tukar baju" Aku gagahi melangkah beberapa anak tangga, tapi dh tak larat...terus lembik....nasib baik laki aku cepat sambut... sedar2 jer aku dh terbaring kat tangga, laki aku tengah sapukan air kat muka aku..... dia kata ku ni penakut sangat..sebut jer nk masuk spital, dh pengsan...

Aku pun kemas apa yang patut, masukkan baju, towel, berus gigi, bedak, dan yang penting hp dan charger. Kang boring plak aku dok sorang2 dalam bilik spital tu, walopun ada astro..tp takkan 24 jam nk ngadap tv... (cewah...persediaan la konon)

Akhirnya, aku dibawa ke klinik, untuk pengesahan kalo kena denggi, dan lepas tu baru ambik surat dari doktor...sampai plak klinik..masyaalah, ramainya orang, sampai beratur kat luar...tp laki aku terus jumpa nurse dan kata nk jumpa doktor sekejap jer untuk pengesahan..huh, nasib baik dapat..kalo idak berjanggut ler aku menunggu kat klinik tu...

Dalam bilik doktor, aku terus tanya doktor..tunjuk lengan aku yang berbintil2 merah ni...doktor check..dan kata "ini bukan denggi, tp ini gigitan nyamuk... kalo denggi, bila dipicit ditempat gigitan tu, ia akan merebak..." huh, lega...pandai2 jer laki aku tu...tp doktor nasihatkan minum banyak air 100plus. Bila check tekanan darah, memang sah tekanan darah aku rendah. Doktor suruh banyak berehat.

Pagi ni bangun jer aku rasa kepala masih sakit lagi, tp tak nk ikutkan badan ni. Cuba buat kerja sikit... Ni baru jer bukak internet...update mana yang patut.

Ok lah kengkawan....sampai sini dulu...sori tak dapat balas sume mesej kat chat box tu yer... dan sori lagi sbb tak dapat nk pamer resepi2 terkini..nanti kalo dh sihat, aku akan berblogging balik yer... ok..bye !!!

4 corat coret:

kakchik berkata...

Assalamualaikum noorma.
Rupanya noorma sakit, patut la dah banyak hari tak nampak entri. Nak gi ziarah, jauh sangat, jadi kakchik doakan aje ya. Moga-moga noorma lekas sembuh dan di masa kakchik tulis komen ni pun noorma dah makin sihat. Jaga diri elok-elok ya, rehat, ikut nasihat doktor. Nanti sihat dapat kembali blogging.

Noorma berkata...

Time kasih kak chik....

Rozlan Mohamed Noor (RMN) berkata...

Dalam tak sihat...dalam demam2 begini sekali entri kau. Entah bagaimana kalau kau dalam sihat walafiat. Rehat2lah, nnti boleh sambung berblog. Sesekali dapur tak berasap takpa...

lin berkata...

性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,ut聊天室

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...