Ahad, 26 April 2009

Manggo Smoothie

Setelah ramai kengkawan buat benda alah ni, aku pun teringin gak, walopun masih batuk tp teringin beno nk minum ni... so beli lah mangga kat Giant tuh. Tunggu 2 hari baru dia masak. Nk harap mangga di pokok tu masih kecik lagi.


Bahan-bahan
~1/2 biji isi mangga masak
~2 sb yogurt perisa asli / mangga
~1/2 cawan low fat milk
~1 sb gula
~1/2 cawan air
~Ais ketul secukupnya

Cara-cara
1.Masukkan semua bhn kedlm blender dan kisar sehingga smooth / halus
2.Tuangkan ke dlm gelas kesukaan anda dan sedia utk dinikmati ... senangkan



Keputusannya?? Hang Jebat aku kata sedap!!!


Thanks to kak Yatiezaini sbb sudi kongsi minuman yg sedap ni!!



3 corat coret:

ZaiY berkata...

sedappnya...kat umah ni plak kalau beli mangga tak sempat nak buat benda lain, makan gitu je.. tp terliurla tgok smoothie ni, kalau beli kt kedai mahal ni.

Noorma berkata...

Betul tu Zaiy, saya ni pun siap sorok lagi mangga tu, barulah boleh buat smoothie ni, kalau idak memang habis kena makan...

Suzi berkata...

samalah rumah saya pun. dahlah sini mahal giler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...