Khamis, 30 April 2009

Ikan Pekasam, Sambal Belacan

Kan dh cakap tengahari tadi, tekak aku ni memang takleh masuk ngan nasi minyak ni. So untuk makan malam, aku dh tak nk sentuh kurma, acar dll. Tak mo. Agaknya aku ni memang bercitarasa kampung kot(walopun dh takde kg...hu,hu,hu)


Inilah lauk pilihan aku malam ni. Ikan pekasam. Ni versi ikan talapia. Buat sendiri ni tau

Sambal belacan.

Ulam pucuk ubi. Kebetulan Hang Jebat aku potong pokok ubi kat belakang umah tu (proses pembersihan kawasan, kang banyak plak nyamuk).. drpd dibuang jer, baik aku ambik pucuknyer buat ulam....



Urphhh....alhamdulillah, kenyang....pas ni boleh tengok citer Keliwon plak, pas tu sambung citer Suria Kasandra plak...Oklah..Slamat Malam sume.....jumpa esok yer....



0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...