Rabu, 29 April 2009

Manggo Spin

Kali ni wat Manggo Spin plak, versi Kak Fida....(elok jer namanyer sempena kepala aku yg masih spin-spin ni....) emmmm...air ni pun sodap gak... hidang dahaga tengahari rembang ni (kat sini dh lama tak ujan, kering kontang tanaman aku...)

Resepinya sebijik sedebab ikut cara kak Fida, idak ler berani nk menderhaka (yelah buat kali pertama ni ikutlah dulu resepi asal, nk rasa keaslian airnyer dulu. Lepas ni kalo nk menderhaka (mcm Hana) pun takpe kan... Untuk Farah, apa tunggu lagi, cepatlah cari mangga masak, buat air ni...memang sedap dik nun oiiii!!!

Bahan-bahan
-1 biji mangga manis - ambil isinya
-1 gelas ice cream soda
-1 gelas susu segar atau susu cair
-ketulan ais secukupnya.

Cara-cara
-Masukkan kesemua bahan2 ke dalam blender dan kisar hingga hancur dan sebati.
-Tuangkan ke dalam gelas dan segera dinikmati

Air ni pun mendapat pujian dr Hang Jebat, kalo dia kata sedap len kali boleh la buat lagi!! Thanks Kak Fida!!



1 corat coret:

zai berkata...

sejuk rasa tekak tgk air ni,yum yum yum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...