Jumaat, 3 April 2009

Kaswi Pandan

Ni juadah minum petang hari ini. Buat ni dh kali kedua. Tp kali pertama ari tuh, lupa plak nk amik gambo, sbb nk cepat. Bawak g umah mak mertua. Sebelum tu laki aku dh rasa sikit dulu, kalo dia kata pass, baru lah boleh bawak.

Dan bagai dijangka, kuihku dapat pujian mak mertua, tp bukan ler depan aku dia puji, malu ler dia... ego gak mak mertua aku tuh beb!! Macam biasa ler, dia puji depan biras aku... katanya "si Ina tu buat kuih lapis pandai, kuih kaswi dia buat pun sedap, elok jer lembutnye" he,he,he...masa biras aku citer dalam telefon ari tuh, mau rabak panties aku, skali ngan bra sama...ha,ha,ha.... bantai ler omak!! depan biras tu dia puji aku, tp depan aku dia puji orang lain plak..eee...malas nk layan kerenah orang tua ni...

Resepinya aku dapat dr MYR tuh....

Bahan-bahan
1 cawan tepung gandum
2 cawan air
1 1/2 cawan gula pasir
1 sb tepung ubi
daun pandan
sedikit perwarna hijau
1 sk air kapur mkn
sedikit garam(gaul bersama kelapa parut)
1/2 biji kelapa parut(putih shj)

Cara-cara
1.blend sema bahan diatas kecuali kelapa parut & garam...
2.tapis bahan yg telah di blend kedalam loyang...& kukus selama 30-40 minit...
3.setelah masak sejuk kan terlebih dahulu...
4.bolehla dipotong...&gaul bersama kelapa yg telah digaul bersama garam...blehla dihidang untk minum ptg @breakfast






4 corat coret:

CikMin berkata...

wah...pestime ni tgk kaswi pandan..selalu tgk yg gula merah je..nak suh mama buat la ni...psst..noorma..skg ni kan..suruh2 jek..bes betol la...bila lagikan nak manjer2...

CikMin berkata...

mak mertua aii pun sama u...

Ultramama berkata...

Bestnya, pi visit umah kengkawan sume masak best2!Esokla kut kita masak hehehe

Noorma berkata...

cikMin, yelah, kita pun baru jer diperkenalkan dengan kaswi pandan ni, kuih lompang pandan pun ada (kuih nyonya ni sebenarnya)

Ultramama- cubalah, gerenti sedap...tak tipu , he,he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...