Khamis, 30 April 2009

Nasi Minyak + kuncu2 nyer

Ni request dr anak daro ku yg sorang itu. Mana taknyer, tiap hari kami ni asyik cium bau Nasi Biryani, Dalca, Kurma dr umah aci sebelah. Agaknya sbb tu kot si Along teringin. Untuk tidak menghampakan dia, aku masaklah jugak walopun aku ni memang tak brapa pandai buat nasi minyak.

Nasi minyak ni saja jer aku letak warna-warni sikit. Ada kismis, jagung dan kacang pic kat dalam tu. Tp lupa plak nk letak gajus. Takpe lah, janji dh boleh makan.

Ayam Kurma. Lauk peberet along. Dh lama jugak aku tak buat kurma kat umah ni.

Acar timun+ nenas. Pelengkap untuk hidangan nasi minyak hari ni

Ha....ni lauk untuk aku ler, sambal paru goreng.

Ni plak lauk untuk Hang Jebat aku tuh. Sambal ikan kembung.


Haa....banyak kan lauk hari ni. Sebenarnya aku ni tak brapa suka makan nasi minyak. Kalo nk makan pun, setakat sesuap dua jer. Tp kalo nasi lemak ker, nasi kerabu ker boleh plak aku makan. Sebab tu ler aku buat lauk sambal paru tuh. Lepas masak nasi minyak, aku masak plak nasi putih 1 pot untuk aku.


1 corat coret:

zai berkata...

sedapnyer nengok acar tu...meleleh air liur nih...kih kih kih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...