Ahad, 7 Ogos 2011

Laksa

Salam... dh berbuka kan !!

Dan inilah dia juadah CK hari ni. Teringin plak nk makan laksa. Asyik makan nasi jer, boring la plak.

CK buat sikit jer, untuk 4 orang makan. Jadinya beli jer Lor Shu Fen dan rebus. CK suka laksa jenis ni sbb lembut.

Kuahnya CK guna 2 ekor jer ikan kembong hitam (kan dh kata versi sikit, so kuah pun sikit ler...)

Resipi boleh tengok sini. Sama jer bahan dan cara-caranya.



Alhamdulillah...kenyang !!! syukur... 



Ok lah..CK kena masak nasi dan lauk2 plak ni, siap untuk juadah bersahur esok !!

6 corat coret:

quinnie berkata...

salam ck...dah selamat berbuka ye..Alhamdulillah saya pun dah kenyang...sendat je nih sambil ngadap pc...hehhe...makan laksa buatan sendiri jugak yg best...teringin lakss...:)

Anna Qawina berkata...

sedapnya..aku malas nak buat kuah tu..kalau ada jual kuah dah siap aku nak gak beli..hehe

nuwairani ismail berkata...

ala...sedapnya...belom makan laksa lagi semenjak berpuasa ni.

Cheq Sue berkata...

saya lak xleh nak ganti laksa untuk berbuka...mesti nasik jugak. walaupun boring ke nasik tetap menjadi pujaan hatiku.... he he he

Juwita Jamaludin berkata...

salam kak.. saya bab laksa memang tak tolak tak jemu la makan.. suka..:)

Diana @ Melley Mey berkata...

Assalamualaikum akak....
diana mmg suka mkn laksa... tp diana x reti nak masak sndiri.. beli jer selalu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...