Rabu, 23 Mac 2011

Nasi Ayam

Salam... fuh..penat sungguh ari ni. Dari pagi tadi siapkan tempahan acar buah. Pastu sambung plak ngan cheese tart. Ditambah plak ngan perangai ‘Hagemaru’ sorang tu. Tido sekejap jer dah bangun. Skang ni dia dh pandai merayap (berjalan)...habis barang2 rumah diusiknya. Mujur takde sebarang perhiasan kat rumah ni.. huhh.....tak tentu arah jadinya.

Nasi ayam ni menu segera yang cepat dan sedap. Anak2 pun suka. Ayamnya aku dh pun perap dari malam tadi. Begitu jugak dengan sup nya. Hari ni cuma masak nasi dan buat kicap serta sos cili jer.



Ni bukanlah Nasi Ayam Hainan, Nasi Ayam Ipoh ataupun Nasi Ayam Penyet dan segala jenis nasi ayam lain. Resipi ikut suka aku jer.... sebabnya? Ayam tu diperap mengikut resipi satay ayam...hahaha....










Ok..sampai sini dulu. Nk bawak si Ryan pegi klinik petang ni (ambik imunisasi yang setahun punyer tu.....)

6 corat coret:

Watie Rose berkata...

lama sy tak buat nasi ayam..ingat ahad nanti nak buatlah..

HaSue berkata...

cepatnya ryan dah pandai jalan dah ekk..hehe..ada laa senaman kejar mengejar pasnih..makin slim laa akak kang..hihi..

nmpk sedap jek nasi ayam tuh kak..masak sndiri nih mmg best je main belasah nak perap ngan apa pun kan

tiEra berkata...

lapar lapar...huhu

Azueriena Norash berkata...

kiter singgah sini...

syedappnyaaa nasi ayam...dah lama x bikin sendiri....boh ler nama nasi ayam satay...hehehehe

Mas berkata...

akak..sedapnya nasi ayam..nak join makan sekali boleh...

akak buat tempahan cheese tart yer...akak jual macam mana yer...ada kawan minta mas buatkan untuk dia, tak tahu lak harganya macam mana...

Diana @ Melley Mey berkata...

sedapnya nasi ayam tu... memang fav diana nie nasi ayam.. sedap sedap sedap... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...