Rabu, 9 Mac 2011

Bekal Nasi Lemak

Selamat Pagi... hari ni semua olang bawak bekal.. takleh makan kat rumah, nanti mama teringin...hehehe...

Nasi lemak mmg paberet sume askar kat rumah ni, termasuklah si Jeneral tu (Jebat). Tapi pagi ni nasi lemaknya ringkas jer, takde paru, takde ayam goreng. Hanya sambal tumis ikan bilis dan telur goreng mata jerk.

3 bekal untuk 3 orang, Jebat, Along dan Irfan. Aku masak cukup2 jer untuk diorang bertiga tu.. kalo berlebih kang, gerenti aku ngap punyer....takleh, takleh....sabo...sabo....


Ok..sampai sini dulu... nk layan tv ler plak :)

8 corat coret:

Mas berkata...

kak norma..mana bekal nasi lemak untuk mas..
tak nampak pun..he..he..
rajinnya buat nasi lemak..sikit pun tak jamah ke nasi lemak tu kak....kalau mas nak jer jemput nasi tu masuk mulut..he..he..

Cendana Kasih berkata...

mas punya awal2 lagi akak dh pos... tapi takut ler tak sampai, sbb masuk dalam perut posmen tu dulu...hehehe

anymz berkata...

isssh..norma..akak tengok telur mata kerbau tu pun dah cukup buat akak terliur..huhu

shah-kayrul berkata...

geramnyer tengok telur mata kerbau tue...huhuhu

♥ Che NamNam ♥ berkata...

mak ai rajennyer akak masak pagi-pagi..siap buat nasi lemak lagikk..adoii besnyer jadik anak akak..mesti derang bangga ader ibu yang rajin macam akak.Awal-awal pagi dah makan hasil air tangan ibu mereka..cemburunyer sy...hukhuk

malunyer sy pd diri sendiri,nak masak pon malas..Ya Allah amponkan dosa-dosa haku..*mode insaf*

intan morsalin berkata...

sgguh kuat iman mu..mmpu mnangkis godaan nasi lemak yg di msk sdiri..kalau sya..mmmm....hampeh..

Cendana Kasih berkata...

Kak Anim- saya makan telur mata kerbau ngan sambal ikan bilis jer...

Kayrul- hehehe...saya suka goreng cenggini, tak brapa masak...anak2 suka makan yang cair2 tu..

Che NamNam- ala..saya ni pun kategori malas gak. Ni sebelah pagi dh masak nasi lemak, tengahari malas dah nk masak...so makan megi...hehehe.... (ampunkan dosaku jua....)

Intan- tulah..nk diet ni kena kuat semangat, kalo tidak mmg kantoi,,,tp memikirkan penyakit saya tahan ler jugak, makan telur dan sambal ikan bilis sikit...sekadar rasa-rasa...cukuplah asalkan jangan kempunan...hehehe

Kerull berkata...

Assalam Noorma...muga diet mu dan aku berjaya jugek..demi kesihatan..dan demi family jugek..hu hu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...