Selasa, 1 Mac 2011

Daging Masam Manis

Hari ni masak lauk daging plak. Ni baru satu lauk jer yang siap. Rilex jap...fikir2 nk masak apa lagi, sambil tengok tv citer Nasib Do Re Mi


Lengkap.. all in one. Ada segala jenis sayur dan daging.


Bahan-bahan
semangkuk daging yg sudah direbus....

Bhn A
2 ulas bawang putih

Bhn B (digaul sebati)
3 sudu sos cili
3 sudu sos tomato
2 sudu sos tiram
2 sudu sos plum
1 sudu sos ikan
sedikit serbuk perasa

Bahan lain
1/2 batang lobak merah
n kubis bunga
Cili api dipotong nipis....
Lada capsicum
daun sup dipotong kecil
bawang goreng
bawang holand- dipotong bulat
garam... gula dan perasa secukup rasa.

Cara-cara
tumis bahan A... sampai kekuningan........... dan masukkan bahan B.. tumis lagi hingga naik minyak...... Masukkan daging dan kacau sehingga rata........
kacau dan SIAP



Ok....sampai sini dulu
http://www.cute-smiley.com

6 corat coret:

Watie Rose berkata...

lama gak tak masak daging nih...lau diet daging kena kurangkan...hik3

nur easy berkata...

asyikk..

Norasikin berkata...

Masak segala jenis sayu tu ok lg. Tp masuk segala jenis sos tu yang tak tahan. Kalau lah boleh beli 3 sudu je tiap-tiap sos baru jimat sikit

AZLITA AZIZ berkata...

waaa.... sempat lagi tu sambil masak sambil layan citer Do Re Me...

sedap ni resepi ni mmg kena cuba sebab Masam Manis ... hihi

Mas berkata...

sedapnya daging tu....
ratah macam tu pun sedappkan kak..

KELI OH KELI berkata...

black swan kat header kak tu kat penang rm 8500 sepasang..bilalah dapt kumiliki...suka sangat!
iKaN kELi HaSiL dARiPaDA BaHaN KiTar SemULa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...