Khamis, 11 Februari 2010

Dah dapat dah !!!!

Salam..... ni citer kelako hari ni....




Pagi tadi baru aku mengomel pasal laptop kan. Rupanya masa Hang Jebat sampai ofis, bila ada bukak blog aku dan terbaca pasal entri baru tu....(hari ni dia p kursus, tp sempat gak bukak tenet ni....)

Tengaharinya, dia balik makan kejap (ingatkan tak balik, tp aku masak mcm biasa jugak). Sampai jer umah, aku buatkan nescafe panas untuk dia. Tapi dia cakap nk keluar kejap, beli barang. Aku ok jer lah... pas tu naik atas, sambung main tenet, bukak facebook. Dalam masa yang sama, aku dh on laptop lama aku kat bawah, konon nk reformatted balik laaa (sbb semalam aku dh ter'delete perisian kat dalam laptop tu.....)

Turun jer bawah, aku tgk laptop tu dh ada suara balik. Masa rodek2 tu, ada la tulis, kononnya laptop tu auto update.... fuh...lega, tak payah ler aku bersusah payah. Lepas tu aku pun install ler segala jenis games kat laptop tu... (ni laptop lama, aku tak reti plak nk install wifi adapter....)

Lama gak main games, tetiba laki aku balik...aku pun cakaplah.. 'abang, laptop kita dh ok dh..dia buat sendiri jer..auto update...kita dh masukkan games kat dalam tu..." dengan bangganya aku citer kat dia.
Belumpun nampak muka laki aku, dia dh cakap "ala, campak jer lah laptop lama awak tu..nah pakai yang baru ni..." sambil tunjuk satu beg berwarna hitam. Siap dengan semua assessori dia..cooler pad, dll....

Aku terkejut...cisss...bersusah payah aku rodek laptop lama ni..last2 dia beli yang baru jugak.... kata semalam lambat lagi nk beli..... opsssss...aku belumpun ucap terima kasih kat laki aku sbb hadiahkan laptop ni. Dia dh balik ke ofis semula...sambung kursus......
Apapun, alhamdulillah.....aku dh dapat laptop yang diidamkan...ringan sangat. Lepas ni bolehlah aku layan tenet kat bawah plak...tak payah naik atas. Laptop ni jugaklah akan aku bawak masa masuk wad nanti. Takdelah aku boring kat wad tu selama 4 hari (yelah, aku ni kan kena operate, so kena duduk 4 hari kat PMC tu...)

p/s : Thanks abang.

2 ulasan:

Ummi berkata...

Salam Noorma...weeee bertuahnya badan, xyah nak renget beriya2 dah dapat apa yg diidam...sonok lah berblogging pasni eh..kencang sikit masuk entry..rajin2 masak ya..hehe

Perjalanan Tanpa Noktah berkata...

Alahai...memang bertuah...dah rosak sikit cik abang dah belikan yang baru...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...