Ahad, 22 April 2012

Pai Ayam dan Daging

Salam Ahad... 

Awal pagi lagi dah bangun....hari ini marathon sungguh...banyak tempahan nk siapkan sebelum pukul 10.00. Dan inilah juga sarapan buat keluarga CK dipagi Ahad yang cerah ini.


Ni produk baru CK Food. Asalnya buat untuk makan2 family. Bagi plak kat kengkawan dan jiran untuk rasa. Dan bila sesuai dengan tekak diorang, mula la diorang  menempah. Hari ni 15 biji pai ayam, dan 15 biji pai daging. CK tak brani nk ambik banyak2, sbb mould untuk pai ni ada 1 jer (12 lubang)... ni pun jenuh kena 3 kali bako. Insyaalah, kalo kencang tempahan, kena la beli loyang lagi .

 Isi perut dalam beef pie. Kata my Jebat, kalo tambah cheese lagi terangkat !! 



 Hanya ini jer yang sempat snap. Itupun suruh anak dara CK yang buat. Mama dia dah tak menang tangan. Kalaulah ada tangan sotong yang boleh membantu !!!  
Selain pai, ada gak tempahan cis tart dan apam polkadot. Semua nk kena deliveri pukul 10 tadi. Fuh...syukur dapat siap tepat pada masanya.

Dan...sekarang...masa untuk rilex. CK nk sambung tido !!! 



9 corat coret:

Liza berkata...

pergghhhh, sedapnya nengok pie tu, terliur rasa...hiihhihi

Sheila Shafeareen berkata...

SALAM PEHHH ADA BARANG BARU LE HEHEH NNT NAK TRY LAHHHH

ady berkata...

as-salam
suka tgk apam dot2 tu ..cantik..belum pernah buat apamm dot2..

Nuwairani Ismail berkata...

nani tak pernah try nak buat ciken pie ni..nanti nk try jugak satu hari nanti

mama sara nur berkata...

assalam CK
baru nak intai2 kasui labu yg sedap kat bawah tu he he
penat tp seronok kan bila masakan disukai dan dpt tempahan ni

Qasey Honey berkata...

asslm CK...sgt comeiii pai ayam tu...mesti sedap ni kan...klau rajin nti nk cuba jugak la...

KakAsma berkata...

nnti nak gak try buat,tengok cam sedap..meh ajarkan akak yer..
alhamdulilah makin kencang gitu..tumpang seronok yea..

ogyep yummy mellow berkata...

rajinnya pagi2 ahad ni... sedap nampaknya pie tu...

quinnie berkata...

sedapnya pai..kita suka...pun tak pernah buat jugak ni..ada kawan nak tempat tapi tak berani nak ambik sebab tak pernah buat..hehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...