Selasa, 28 September 2010

Acar Buah

Salam semua...

Tadaaaa...akhirnya berjaya jugak buat acar buah ni setelah sekian lama cuba dan cuba. Korang ingat lagi tak, masa mengandungkan Ryan dulu, aku mengidam makan acar buah ni, sampai la hari terakhir nk bersalin, baru dapat makan, itupun rasanya hampeh.

Dan..aku pun risik2 lah resipi ni dr mak aku...(bukan taknk minta, tp tak tahan telinga dengar bebel mak aku tu.. katanya "itulah, dulu tiap kali mak buat acar, korang taknak ambik tau, tolong pun tak, skang dh berlaki, dan beranak pinak, baru ler nak belajar" oooo..itu ler yang tak sanggup dengar.....

Tapi aku ada strategi. Sebelum mintak respi, hulur dulu duit belanja kat mak, tapi still gak dengar ayat membebel tapi kurang ler pedas. Mula2 mak ajar macam mana nk buat jeruk limau. Pas tu baru ler buat acar.


Hasilnya?? wallah...sama ler mcm mak buat...hehehe..(naik kete bawak sendiri)




Yang ni dh dipek. Untuk pek besar tu, mak aku (cadang nk ke Melaka minggu depan, sbb mak nk bagi duit kat aku...yahooo..kaya makcik ..) dan mak si Jebat (saja nk kasi jeles kat MIL aku.sbb MIL aku tak tau buat..jenuh dia tanya respi kat orang...kahkahkah...)dan yang kecik tu untuk sample sesapa nk beli... (yer ke? nk jual ker? kalo ada permintaan, apa salahnyer...)

0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...