Ahad, 31 Julai 2011

Roti Jala Kuah Durian

Salam Ahad buat semua !!!

Durian, Durian, Durian... hahaha...tak abis lagi durian kat rumah CK ni..hari Jumaat lepas CK beli lagi durian kat pasar malam. Saja simpan stok pes durian banyak2. hehehe....

Dan pagi ni, buat roti jala lagik. Seronok plak ada botol muncung 3 tu. Senang nk menjala, dan kerja pun mudah dan bersih.



Resipi roti jala ni senang jer. Aku main campak2 jer bahan2nya dalam blender. Airnya agak2 ler ikut kepekatan. Selalunya CK buat ikut respi kat bawah ni ler..

Bahan-bahan
1 biji telur
2 cawan tepung gandum
1 paket santan serbuk
sedikit garam
sedikit pewarna kuning, hijau
2 sudu besar gula
1 sudu besar marjerin
1 cawan air (main agak2 jer..kalo pekat, tambah ler air)

Cara-cara
Blender bahan2 diatas sampai halus. Siap dan bolehlah diwarnakan. Pastu masuk dalam botol dan bolehlah dipicit. Kalau takde botol, guna acuan roti jala yang biasa tu.


Add caption
OK....sampai sini dulu. CK nk keluar ni, pegi shopping (lagik??? ) yer... hari terakhir bershopping di bulan Saaban...hehehe....




2 corat coret:

HomeKreation berkata...

Salam Ramdhan & Selamat Berpuasa buat Noorma sekeluarga - ada kad khas buat kekawan kat rumah Along.
Isyk, menci sana-sini ada duyan. Kita dh sampai tahap nak kempunan dah ni, duyan tak sampai2 kat miri ni....

nuwairani ismail berkata...

kalau ada acuan 3 lubang tu senang kan? takdela bersepah2 dapur dgn tepung menitik lagi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...