Khamis, 14 Julai 2011

Pengat Doyan

Alooo... jumpa lagik... hehehe....

Sana sini jual doyan kan. Kalo ke Melaka diorang kata doyan datang dari Muar, dan kalo di KL ni plak ada yang kata doyan Perak ler, Pahang ler... tapi kan kat Broga (beranang) tu pun dah ada durian gugur. Buahnya pun boleh tahan jugak sedapnya.

Bagi CK, kalo jumpa doyan ni, mestilah nak buat pengat/bubur. Kiranya makan lebih puas ler. Hari ni malas sikit, so takdelah roti jala (walaupun dah ada beli tabung 3 lubang tu). Jadinya kuah doyan hari ini cicah ngan roti gardenia jer lah. Itupun sudah cukup baik, daripada takde apa2 untuk dingap kan...hehehe...

Hari ni pengatnya tak letak gula merah. CK ikut style arwah mak. Letak gula putih jer.. ermmm...sedapnyer..kalo ada la pulut tanak, sure tak sedo diri makan...


Ermm... ada bau sampai rumah korang tak?? siapkan piring dan roti yer... hehehe...



3 corat coret:

Lizahanum berkata...

assalamualaikum k.norma....
saya dtg nie nak sepinggan bubur doyan tu...ada lagi ker?...hehehe

nuwairani ismail berkata...

assalam kak norma...baunya tu dah sampai kinabatangan la...sedapnya...

anymz berkata...

amboi norma,mentang2 musim doyan.
pasni buat roti jala makan dgn kuah doyan pulak ya.. takpun wajik doyan..isshh..terliur pulak dah hah..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...