Selasa, 7 Jun 2011

Putu Kuala Kangsar dah sampai KL

Salam... sapa suka makan putu, especially Putu dari Kuala Kangsar. Ni bukan putu buluh or putu bambu mahupun putu piring yg selalu dijual kat pasar malam tu. Kuih ni tahan dapat 4-5 hari (diluar).. kalo dalam esbox mahu berminggu kot.

Dah lama teringin nk makan putu ni, so suruh ler member aku kat kuala nun pos putu ni ke KL. Sapa lagi kalo bukan gadis bujang yang lincah ke sana sini, rancak dengan bisnes coklat dia.. cik Zarina Zainal Abidin.

Bila dia kata ok, aku pun terus la bank in duit dalam akaun dia. Dan hari ni sampai ler putu kuale kangsar ni melalui Nation Express. Org pos tu tanya, "amende ni kak"

Aku jawab "kuih"... "laa...kat KL ni takde jual kuih ni ke kak? "

"sebab takde laa... akak terpaksa import dari Kuala Kangsar !!"


Dan..inilah dia kuihnya. Inti kelapa dalamnya masih elok,  sbb dah dimasak dengan elok. Terus aku masukkan dalam steamer, kasi lembut sikit. Dah sejuk, terus masuk esbox. Sayang wooo..bukans senang nk dapat. Kena pegi kuala baru boleh jumpa kuih ni !!

13 corat coret:

HappyIrfa berkata...

fuyoooooooooo hebat.siap pos lagi.sib baik x basi kan?

anymz berkata...

eh!akak tak tau pun tntg kueh ni noorma..kalau ke sana hujung thn ni nanti akak nak borong gak lah..mesti sedap kan?

Wanieyra berkata...

salam..

sedap ke? lain tak rasanya yg jual kat sini...

Mas berkata...

akak..mas suka putu kuala..
sedappkan...

Cendana Kasih berkata...

Irfa- yer, tak basi,,sbb kelapa tu dimasak elok.. sbb tu kuih ni tahan sampai seminggu

Kak Anim-kuih ni hanya ada di Kuala Kangsar jer kak, tempat lain payah jumpa.. kalo ke Kuala Kangsar, harus rasa kuih ni, selain Laksa Pak Ngah dan cendol kuala.. hehehe

Waniera- Ira- mmg lain dan tak sama langsung dengan yg jual kat pasr malam tu..kuih ni boleh bertahan kat luar sampai seminggu

Mas-akak mmg suka kuih ni, sbb tu suruh si Zarina pos utk akak, kalo harap nk balik Kuala, alamatnya tak merasa ler...

Roszela berkata...

Kalu tak silap sy kuih dikenali nama putu cawan. sy mmg suka.Dah lama tak mkn.

Drunbella Khoo berkata...

wow putu piring.
abah selalu beli kat pekan ahad every week.
favourite neh.
nyumnyum.
(^___^)v

CuteOven berkata...

mcm mana nak kontek zarina tu ye..nak juga merasa...

Juwita Jamaludin berkata...

kak noorma.. sedapnya putu piring.. suka juga.. dulu selalu beli .. bestnya... huwaaa rindu nya msia..

Cendana Kasih berkata...

sesiapa yang berminat boleh contack cik Zarina 012-4543304 . Dia boleh tolong beli dan pos..

KuNanGKuNanG berkata...

mcm best je..dulu slalu gak gi k.kangsar tp xpenah lak tau ada kuih ni...

bobhandburry berkata...

Salam kunjungan... blog menarik, senang2 singgah la ke blog saya ;)

http://www.zuwairiaiman.com

Amie berkata...

sodap tu putu....bila boleh dapat makan nih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...