Ahad, 28 Mac 2010

Puding Roti Buah

Panas ! Panas ! Baru jer kuar dari oven... roti kat rumah ni banyak ler plak.. si Jebat aku tuh asyik beli roti jer.. last2 tak sedar dh banyak roti. Hari tu dh buat roti sosej, takkan nk buat lagi hari ni.. pikir punya pikir buatlah bingka roti ni..
Resipi yg senang, main campak2 jer...
-1 biji telur
-1/2 sudu teh tepung kastart
-1 cawan susu segar/cair
-6 keping roti
-1/2 cawan gula
-1/2 sudu kecil esen vanilla
-3/4 cawan buah2 campuran
-badam cincang-ditabur
-3 sudu besar butter dicairkan

Roti dikoyak2 kecil dan direndam dalam susu
Bila roti dah agak kembang, masukkan gula, tepung kastart dan esen vanilla.
Kacau rata
Masukkan ke dalam bekas
Tuang butter cair di atas adunan.
Tabur dengan badam cincang
Bakar hingga masak/garing


Hari ni macam malas jer nk masak nasi.. nk masak apa la plak yer??



2 corat coret:

kakchik berkata...

resepi main campak2 pun, kakchik dah terliur ni. hari ni belum makan tengahari lagi ni.

Noorma Ismail berkata...

laa..kakchik ni kuat sangat kerja, sampai skip makan..jangan mcam tu akak..jaga kesihatan..makan ler nasi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...