Rabu, 31 Mac 2010

Bihun Goreng

Pagi sume? korang breakfast apa pagi ni??? beli atau buat sendiri?? ke tak makan langsung...

Hari ni aku buatkan bihun goreng. Versi sempoi jer..cuma letak sayur kobis. Kalo letak segala taugeh dan sawi, kang berjam plak anak2 aku makan. Memilih sayur letak kat tepi.

Kat rumah ni, aku mmg buatkan perencah bihun/mee goreng banyak2. Pas tu simpan dalam esbox. Kiranya macam perencah bihun/mee goreng Adabi tu ler.. senang kan..nk masak jer. Potong ayam atau daging, masukkan telur dan sayur, kacau goreng...dh SIAP !!!

Untuk Hang Jebat aku, special sikit sbb ada telur goreng mata kerbau. Irfan jeles..
"Mama, nape abang punyer takde telur?" he,he.... Mama pun jawab "Sebab Abang Irfan belum sunat, sbb tu takde telur.." wakahkahkah.....

3 corat coret:

indahhouse berkata...

salam kak noorma,
hihihi. pandaila usik anak bujang tu. seronok juga wat perencah camtu kan?

Kak Noorma berkata...

Indah- perencah tu utk orang pemalas macam akak ni..he.he.. malas nk tumbuk bawang waktu pagi..tung tang tung tang..kang bangun plak sume jiran kat sini..

zZana berkata...

salam kak noorma, perencah tu buat mcm mana? boleh share..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...