Jumaat, 5 Mac 2010

Paprik Sutun

SALAM JUMAAT untuk semua pengunjung blog ni....

Apa khabar sume... ni entri untuk hari ni. Tak tau dh nk masak apa. Along & Irfan tak pegi sekolah plak, sbb kat sekolah along ada sambutan maulidur rasul. So papa dia suruh dok umah baca buku sbb minggu depan nk exam. So si adik pun direhatkan dr ke tadika. Idung dia asyik berdarah jer, suka sangat main panas kot.. suruh minum air, tak mo la plak...


Lauk all in one. Sume ada... Mama dh tak larat nk masak macam2. Resipi yang sedap ni, cilok dr umah Kak Ina KL. Thanks akak... ni nk story morry sikit...
hari Rabu lepas, kak Ina KL datang umah aku, tp masa tu aku tido la plak... mcm biasa, sebelah pagi, dh abis masak, aku naik atas main tenet, sampai ler pukul 10. Sebelum tido, dan on alarm rumah, pas tu pasang radio. Lepas tu terus zzzzz sampai ler pukul 12.00. Masa aku tido tu ler Kak Ina datang umah. Jenuh dia hon/picit loceng umah, tapi aku tak dengo... cian kat dia. Tanya kat jiran sebelah, mmg ler diorang tak tau punya, sbb sini masing2 wat hal sendiri.
Dia call hp, tp hp aku kat dalam kete...lepas maghrib, hantar along g mengaji, baru perasan hp dok dalam kete, check2 tengok ada miss call...alamak...Sori yer akak... takde rezeki kita nk jumpa.. padahal aku mmg dh stanby ikan keli nk bagi kat dia...




Aku dh semakin berdebar. Esok hari Sabtu, ada appointment ngan Doktor Idris kat PMC. Nk tau gak apa kata doktor esok. Kalau boleh dikeluarkan budak dalam perut ni, keluar lah.... malas dh nk tunggu lama-lama. Budak pun dh turun elok dan betul. Aku nk jalan pun dh tak larat. Kalo doktor nk operate atau normal pun sukati lah.... (itu laki aku yg cakap ler...) sbb dia risau takde orang temankan aku kat umah ni. Kalau aku sakit masa dia takde umah, mmg susah nanti.

Petang ni dia dh suruh aku minum air selusuh..air dari akar siti Fatimah...eeee...rasanya masyaalah....uwekkkkk....

Dapur sume dh kemas, rumah dh mop, bilik sume dh siap.. beg baju nk ke spital pun dh siap masuk dalam kete. Kamera pun dh ada dalam beg tu... esok pagi aku sambar ler lappy aku tuh masuk dalam kete skali... cewaahhh...mcam nk pegi bercuti la plak....

So, harap kawan2 doakan agar aku dan baby selamat yer.. apa2 nanti aku update kat facebook. Bye !!!!!


3 ulasan:

Unknown berkata...

salam noorma..memang tak dak rezeki nak jumper..
semuga selamat semuanya..jangan luper nak pushhhhhh ek..
ala kalau boleh janganlah operate ..suruh doc induce dan pecahkan air ketuban..pastu ambil epidural..tentu lepas ni nak mengandung lagi sebab tak sakit.

ZuRaWiTa AhMaD berkata...

sedapnya...sekarang nie..tiap umah kena ada bell (loceng tekan)...kalau harapkan jiran..jenuh la...bkn zaman dulu...

CatlinaFly berkata...

semoga selamat semuanye kak noorma n baby..amin ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...