Sabtu, 20 Mac 2010

Ni lauk hari ini

Inilah lauk2 yang aku masak untuk hari ini. Dah seminggu Irfan rindukan lauk paberet dia, ayam masak merah. Hari tu dia ada suruh nenek dia masakkan, tapi mana nk sama dengan masakan mama dier. Dia komplen kata pedas dan tak sedap. Nasib baik nenek tak dengar. So..bila nenek dh balik, aku masakkan lah untuk dia. Berselera dia makan.

Ni lauk aku. Sup ikan haruan. Tapi ikan ni banyak plak tulangnya. Aku hampir2 tercekik dibuatnya. Nasib baik boleh keluar...eee..ngeri betul ikan ni. Aku hirup sup jer.. Hubby kata ikan ni banyak tulang sbb dh lama bela kot (dh tua..he,he...)

Sayur sawi+ tauhu lembut. Hari-hari makan sayur sawi.



Lauk peberet Irfan. Ayam Masak Merah.


P/s: Hari ni ada kunjungan dari kengkawan dan jiran. Maklumlah ujung minggu. Baru ler diorang sume ada masa nk datang melawat. Aku dh siapkan biskut2 kering dan kekacang untuk dijamu. Maaflah yer kengkawan..tak leh nk masak macam selalu....





2 corat coret:

Fiza Nordin berkata...

adui noorma...ko ni superb la...tgh dlm pantang pun leh masak2 lagik.tp teringat gak kat diri sendiri... mase aku branakkan mierza pun gitu gak.jaga diri sendiri & anak2.namun tidak dilupe en somi yg banyak membantu...

jaga diri ye noorma...

Noorma Ismail berkata...

Fiza- kalo tak masak, sapa plak nk masakkan...nk suruh laki aku?? uishhh..baik tak payah..suruh goreng sayur, kang sebaldi air diletaknyer..goreng ikan pun itam...tak tertelan tekak aku..huhuhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...