Sabtu, 7 Januari 2012

Roti..... lagi.....

Salam... hari ni pun CK buat roti lagi. Menghabiskan sikit lagi yis kering yang ada. Jika dibiarkan lama, mati plak.

Dan hari ni, CK buat eksperimen ke atas bread softner. Selalu nya CK gunakan bread softner jenis berkrim, tp kali ini jenis serbuk. Terkejut jugak pertama kali diperkenalkan dengan jenis serbuk ni. Meh kita tengok hasilnya


CK buat lagi roti boy (sbb dah tertawan, dan tak puas makan). Namun ada perubahan sikit. Toppingnya CK tambah dengan serbuk kayu manis. Lagi sedap dan beraroma. Errrmm.... resipi kat bawah tu yer....

Untuk anak2, sempat juga buatkan roti sosej. 

Inilah dia hasil ujikaji...hehehe.... kelembutannya sama dengan penggunaan bread softner jenis berkrim. Tapi tak taulah jika dibiarkan lama/sejuk, sbb roti ni dh abis sebaik saja keluar dari oven.

Semalam CK buat roti boy dalam loyang jer (kes malas) tp hari ni roti boy mcam kat kedai ler sikit. Bulat dan satu2... hehe

Kebetulan, masa buat roti ni kawan CK datang rumah. So sempatlah bagi dia rasa (roti pun tak banyak, so dapat ler dia merasa 2 bijik roti boy dan 2 bijik roti sosej ) Maaf lah Pet, tak cukup roti utk ko anak beranak makan... rasa dulu yer.... hehe


p/s:  Tepung roti ada lagi 250gm, esok CK nk buat bun yogurt plak...hehehe

6 corat coret:

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam noorma.selamat tahun baru 2012!!
Trgoda tgk roti boy tu..habih yer?:D

inahar ali berkata...

waduh sedih akak meningatkan BM akak yg dh lama tersadai kt stor tu..tetiba lak buat hal x mau pusing dah..frust woo..konon nk anto kedai. xtau bleh repair lg ke x..lelama terus terbaring kaku kt stor tu haa..hehe! tu la psl dh lama akak x meroti..alahai!!

nuwairani ismail berkata...

amboi kak noor...siap dengan roti boy lagi ha...dah lama x buat roti boy ni...

AbbotCottage berkata...

lahai, untuk kita tadek???

Cekgu Maz berkata...

respek tol la kt org yg terer wat roti nie...setakat nie roti sosej jek yg jadi dgn jayanyer...ri tu buat roti boy cam tu keras boleh baling ke dinding...serik nak cuba..xtau mana silap.... buat banyak2 ye t kirim ke sini :)

Cendana Kasih berkata...

cikgu- ni pun dah lama tak buat roti boy. Teringin plak rasanya... nanti kita hanto dua tiga ketui yer...hehehe


Guna respi ni, insyaalah boleh dapat macam kat kedai tu...cubalah,...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...