Ahad, 4 Mac 2012

Kek Batik Istimewa

I'm craving for something sweet... so inilah hasilnya. Kek Batik... Lama dah beli sekut merie tu, tp tak terlaksana. Hajat hati nk buat kek lapis cheese pesona, tp rasa sayang la plak nk perabihkan cis tu. Buat cis tart lagi sedap...hahaha..


Waaa....suka lah respi ni, tak guna telur, dan adunan pun takde lah melekit macam kek batik yang CK buat dulu. Ambik masa sekejap saja nk beku. Dan yang paling best- SEDAP. Errrm...terasa kekacang dalam setiap gigitan. Aduhhh !! cannot describe how delicious this Kek Batik...memang special lah. 

Kek Batik Istimewa
Resipi: Idham ram (Myresipi)
Sumber: Cendanakasih

Bahan-bahan
1 buku butter
1 tin susu pekat
1 paket biskut merry
2 kotak kecik kismis
1 paket kacang goreng
3/4 cawan serbuk koko
1/4 cawan milo
1/2 cawan nestum

Cara-cara
cairkan butter dalam periuk..kacau..kacau dan kacau..jangan sampai hangus..
masukkan 1 tin susu pekat tadi..kacau gue whisker sampai sebati..
dah sebati..masukkan serbuk koko dan milo tadi..sebatikan..pastu masukkan kismis dan kacang dan nestum..kacau...jaga api..
last,masuk biskut merry tu..kacau dan kacau sampai sebati..
lepastu,masuk dalam loyang cam biase..kene cepat takut keras plak nnt..tekan gune plastik..biarkan sejuk..nak sedap letak dlm peti sejuk..



Errm... puas makan.. sapa nak??? hehehe



0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...