Isnin, 11 Februari 2013

Onde-Onde Labu

Salam
Apa khabar semua. Cuti2 ni meh layan Onde2 Labu. Biasanya ada onde2 keledek kan..tp kali ni tukar ke labu plak. Menghabiskan stok labu dalam esbox tu. Dah kejung dia kat dalam tu lama2. Nk buang kesian la plak...hahaha


Resipinya macam buat buah melaka tu la jugak. Guna tepung pulut dan labu yang direbus dan dilecek halus. Dalamnya letak la gula melaka macam biasa tu. Direbus sampai terapung kemudian dikeluarkan sejat airnya dan digaul dalam kelapa parut. Oppsss..tunggu sejuk sikit yer..kang melecur plak mulut tu 


Ok.. jom minum petang :)

2 corat coret:

Sheila Shafeareen berkata...

Assalmualaikum hemmm slaah satu kuih fv juga tp lama x buat dan lama juga x mkn ni hee sdp...sesuai buat utk minum ptg....

Hafizah Mohamad berkata...

Salam kak CK...hari tu beli labu sebijik...ingat nak buat cokodok labu...tapi x menjadi2 pun cokodok...tersadai ja labu tu atas meja....last2 masa nak masak dah busuk...sayangnya....sedap tgk onde2 akak ni....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...