Jumaat, 26 Oktober 2012

Aidil Adha dan pengorbanan

Salam Aidil Adha buat semua. Amacam raya hari ni? seronok ke?

 Bagi CK sekeluarga, raya haji kali ini mmg berkorban besar lah...apa tidaknyer, cuma hidangan kat bawah ni jer yang sempat disiapkan

Inilah dia hidangan pagi raya kami sekeluarga. Nasi himpit, kuah kacang dan rendang ayam hijau kuning

Cukup laa kan...bukannya ada orang nk datang rumah pun. Lepas raya, CK sambung balik keja (opss...kalo keje ngan orang, sure majikan bayar tripple kan, tp bila dh keje sendiri ni? eermmm... )

Ok.. inilah pengorbanan kali ini. Bila msih ada yang sudi order, CK takkan kecewakan mereka. Semoga semua pelanggan berpuas hati. Meh layan sebahagian gambar2 tempahan yang sempat CK snap. Semuanya dihantar pada malam raya sebelum takbir bergema. TQ pada Mr Jebat sbb sudi ambik cuti dan jadi despes.

 kali ini sebanyak 20 bj kek coklat moist diminta oleh pelanggan. Ada yang order last minit, tp CK buat la jugak sbb customer tu dah pangkat ibu bagi CK.

 Ada jugak yang nk makan apam polkadot time raya. 1000pcs apam polkadot pelbagai inti dan pelbagai warna diminta oleh pelanggan baru.

 Pavlova ni dah memang wajib tiap kali cuti. Pemanis mulut yang mendapat sambutan hangat pada masa kini. Mr Jebat pun suka. Kalo buat untuk tempahan, sure kena buat lebih utk dia.

 Blueberi cheese cake. Ada yang request ber'topping' dan ada yang request bogel... hehehe.... Raya ni 10 bj cheese kek ditempah oleh 3 orang customer tetap.

Serius..CK tak pernah raya cis kek bogel gini. Sedap gamaknyer...pernah sekali buat cis kek tp dengan topping fresh cream, dan CK makan pun sepotong jer..nk ulang lagi tgk dah licin :(

So...inilah pengorbanannyer...hehehe...cian anak2... takpe, esok mama buatkan special punyer kek coklat yer....hehe

OK...SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA buat semua umat islam dimana jua berada.









6 ulasan:

Unknown berkata...

Slm idul adha CK. Loaded la raya ni....:-)

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot berkata...

Wah untung besar ni.Selamat Hari raya CK.

Sheila Shafeareen berkata...

Selamat hari raya..alhamdullilah dgn apa yg di hidang kan tu...sukanya akk negok...kuat betul semagan adik sorg ni...pegorbanan demi keluarga dan rakan2...cheese cake nak oder boleh heee

Amie berkata...

Salam aidil adha CK... tak apalah, berkorban apa saja...

ogyep yummy mellow berkata...

Salam AidilAdha CK,

Wah, meriahlah dapur ya...

mama sara nur @ Cik Nor berkata...

tak blk kg yek?
wah meriahnya tempahan2...sedap tgk kek cheese tu bila nk leh makan ni...he he jemput la kita dtg umah ha ha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...