Selasa, 2 Oktober 2012

Cornflakes Madu

Salam... Apa khabar semua. Harap sihat. Ni bukan entri raya yang tangguh yer...tp keinginan yang tertangguh sbb tak dapat nk buat time raya ari tu. Baru la hari ni dapat merealisasikan hasrat tekak/mulut nk makan cornflakes madu ni. Adoiii...nk buat macam mana kan. Time ada cornflakes, madu plak abis, bila dah beli madu, mende2 lain plak tak cukup...


Terima kasih kepada kak Yatie yang sudi berkongsi resipi. CK kongsikan diblog ni plak utk rujukan anak2 yang suka sangat makan cornflakes madu ni.

Bahan A
  • 125 gm butter
  • 1/2 cwn brown sugar
  • 7 sudu besar madu
Bahan B
  • 6 cwn cornflakes
  • 1 cwn kismis
  • 1 cwn badam cincang panggang/gajus
Hiasan
  • Mangkuk kertas kecil
  • Ceri merah dan ceri hijau diptng kecil
Cara-Cara
  1. Panaskan bahan A sehingga butter cair. Setelah cair, masukkan bahan B dan gaul rata.
  2. Sudukan ke dalam mangkuk kertas kecil.
  3. Hiaskan dengan hirisan ceri merah dan ceri hijau.
  4. Bakar dalam oven yg telah dipanaskan suhu 170'C selama 8-10 minit.
  5. Sejukkan dan simpan dalam bekas kedap udara.
 Sebelum dibakar...CK tak letak ceri/kismis sbb anak2 tak makan. Masa belum bakar ni pun dah banyak yang tersuap ke mulut. Aduhhh...tak tahan sungguh

Bila dah masak...lagi lahh...tak sempat nk tunggu sejuk... sedapnyer...

Dapat 2 balang...tp cuma tinggal 1 balang jer utk bang Jebat....bolehlah kami sekeluarga makan sambil tgk tv malam nanti


4 corat coret:

Cik Puan Izan❤ berkata...

nyesal masuk blog nih... tak psl terliur tgk biskut cornflakes madu... huhu

Cendana Kasih berkata...

@Cik Puan Izan❤
hehehe...sabar, sabar....gi beli cornflakes dan buat...senang jer..cuma malas/rajin jer kan.. saya ni terlebih rajin sampai tak sempat nk buat...hehehe

zawani yusoff berkata...

Wawwww Sedapnye.....Salam kenal sis...hope sudi singgah to my blog..tq:)

Anna Qawina berkata...

aku berangan nak buat le raya lepas..bhn dah berlambak beli..sudahnya...dok diam2..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...